Idag firar jag 12 år :)



Kl 11, när jag städat en liten stund... skrev jag till Hanna på facebook: jag ser förjävlig ut, jag behöver hjälp. Detta med tanke på att Hanna är frisör... och jag såg för taskig ut i barret.   Jag har inte varit till en frisör många gånger i mitt liv, utan alltid klippt mig själv... men nån gång emellanåt, var tionde år eller nåt, känns det ok att låta en frisör sätta saxen i håret. Inte för att jag brukar bli så himla nöjd, men kände att Hanna är nog den jag kan lita på att hon förstått ungefär vad jag vill ha.   Hon sa: har du tid om en timme?  ... eh.... jaa....

Sagt och gjort, jag promenerade iväg och blev klippt :)  och blev SUPERNÖJD :) :) :)   Äntligen!!! :)

När jag kom hem, tog jag hundarna på en 1.5 timmars skogspromenad. Tog skoterleden bort till Kallbäcken, och när jag kom ut på vägen där, vände jag och gick tillbaka genom skogen åxå. Helt underbart :)  Men... nu får det börja komma snö va?!   Skulle vara härligt med lite vitt nu. Paddy skulle bli överlycklig :)

Städningen är hyfsat klar och nu ikväll har jag myst med massor av tända värmeljus, kanske lite väl många... det blir så himla varmt i lägenheten. Jag firar idag. 12 år. Det är 12 år sedan jag slutade röka. Gud så fort de åren gått. Jag började röka när jag var 14 ... slutade när jag var 33. Tack och lov. Det är bland det bästa jag gjort :)

Snart ska jag gå ut med hundarna för kvällsrundan. Sen ska vi gå isäng här. I morgon är det söndag, hoppas det är lite vitt på backen när jag vaknar :) :)

Hoppas ni haft en bra dag och att ni fyllt den med nåt värt.

Gokväll

Kommentarer
Postat av: Catrine o Milly

Hej! Tack för kommentaren i min blogg!

Jag jobbar väldigt mycket med att stärka min hunds självförtroende, eftersom hon ju som du säger är socialt osäker. Hon får lära sig massor av saker, vi tränar och tävlar ju lydnad och rallylydnad, har gått tre agilitykurser, och vi tränar sök. Speciellt i söket får hon chans att umgås med andra människor på ett för henne optimalt sätt. I den situationen är hon väldigt pålitlig skulle jag vilja säga. Där får hon ta kontakten och resultatet av det är bara roligt och trevligt - massor av godis!



I vissa andra situationer har vi valt att inte utsätta henne för utmaningar, eftersom det medför en för stor risk att de inblandade ska råka illa ut. Skulle det gå galet så är det ju vi, och i slutändan hon, som får betala priset. Hon lever trots detta ett liv full av positiva upplevelser.

2011-11-19 @ 21:39:43
URL: http://pinschernmilly.blogg.se/
Postat av: Catrine o Milly

Vi köpte henne som omplaceringshund vid 11 månader, och så länge vi har haft henne så har hon tyckt att hon behöver försvara sig mot främmande människor. Vad som hände innan hon kom till oss råder det delade meningar om. Det känns inte som att problemet sitter i kroppen, med smärta, utan det sitter i huvudet. I början tålde hon inte att någon tittade henne i ögonen längre än någon sekund, innan hon behövde agera. Nu är det mycket bättre, men vi kan inte lita på henne. Vi får se till att ingen råkar bete sig illa mot henne, för vår och hennes skull. Jag vet inte hur mycket du vet om rasen men hon är inte ensam om att ha de här problemen.

2011-11-19 @ 21:47:54
URL: http://pinschernmilly.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej, skönt med en ny frisyr, själv har jag gått till en och samma frisör, han förstår sig på mitt hår,eftersom jag har självlockigt hår, så han förstår hur jag vill ha det och hjälper mig med olika klippningar, känner mig så trygg med honom, har provat några andra, men nej, jag håller mig till min underbara frisör, vad kul att skriva i en tidning, när jag var yngre så var mina önske yrken, journalist, författare, sjuksköterska, och översättare, har alltid älskat att skriva ,

Mvh.Marie

2011-11-20 @ 11:58:51
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0