Trötta Tassar



Paddy sover... Kelly sover, Molly sover....   själv försöker jag varva ner efter coren.

Morgonen började med sedvanlig morgonrunda med hundarna. Idag blev det en tur till slalombacken, och inte bara TILL slalombacken, utan vi stegade upp åxå. Inte längst upp, men tillräckligt långt upp för att man skulle känna att det var väldigt jobbigt att gå :)   På förmiddagen var jag ute och tränade Kelly en stund. Mitt på dagen gick vi iväg till skogen bortanför grustäkten, där skoterleden går på vintern. Det var en jättemysig skogsväg... blött som tusan, men... eftersom det inte var direkt kallt ute så gjorde det inget. Hips vips när vi går där, hoppar det upp en hare mitt framför fötterna. Jag blev så paff att jag höll på att göra i brallan. Paddy fann sig snabbt däremot, och tog rygg på haren och försvann in i skogen.

Jahapp.... där stod jag, Molly och Kelly och undrade vad som hände... fniss....    När jag stått där ett bra tag, tänkte jag att han verkade ha sprungit mot grustäkten, och därifrån hittar han ju hem. Jag tog de andra och gick till grustäkten, genom skogen. Härlig promenad :)   Har inte gått den där vägen förut på barmark, visste inte att det var SÅ bra väg :)   Nåja, såg inte till Paddy vid grustäkten heller, så vi gick hem. Lämnade Kelly och Molly, pratade med grannen och bad honom hålla ögonen öppna. Tog bilen, körde och parkerade vid vägen och gick upp skogsvägen där han stack iväg efter haren ....  Hann bara komma fram så ringde Cilla. Hon hade fått rapport om att Paddy befann sig lite utanför byn, spatserandes hemåt. Hann bara lägga på så ringde Britt. Hon var ute och promenerade, och mötte Paddy, som var på väg hem. Japp, var bara att köra hem, där var Paddy på gården, glad och nöjd ... fniss....

Jag hade tänkt springa med honom på eftermiddagen, så att han skulle dra mig... men vi skippade det. Han var rätt trött efter sin tre timmars skogspromenad. Kelly och Molly var trötta efter två timmar i skogen. Själv har jag varit på en timmes core, och försöker varva ner såpass att man kan krypa isäng.

I morgon förmiddag är det hundklubben som gäller, de som inte kunde komma i söndags på vardagslydnadskursen, kommer i morgon istället.   Paddy kanske får hänga med på drag-spring i morgon istället :)   NU ska jag försöka krypa isäng.

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0