Dags att krypa isäng



Idag har jag haft en bra dag :)   Efter promenad och träning med Molly och Paddy var för sig, tog jag Kelly med mig till hundklubben och tränade. Catrine mötte upp med sin storpudel, det var superskoj :)

Kelly har en unik förmåga att hålla kontakten. Jag har inte sett någon hund hålla en sådan kontakt som Kelly gör. Inte ens på film. Det är helt makalöst  och det är fantastiskt att få ha en sådan hund.   Molly är åxå bra på kontakt, men inte på samma intensiva och sugande sätt som Kelly. Paddy... han.... har kontakt... på ett lite mer diffust och ... ska vi säga... flygande sätt... inte flyktigt.. men.... svävande kanske är rätt ord.   fniss...

Dock så har Paddy klivit fram i lydnaden på ett sätt som imponerar på mig. Ja... att han klivit fram beror ju på att jag tränat mer med honom... och att han därigenom lärt sig... det begriper jag :)  

I morgon ska jag lägga ett spår åt honom, ska bli jätteskoj. Det var ju ett tag sen....   Idag när jag var ute BARA med Paddy, var jag ner på avlägget nedanför 4:an, där hade jag honom lös och tränade både fotgående och inkallning.  Han fick åxå hämta mina "tappade" vantar, vilket gick över förväntan måste jag säga.  Han sökte rätt på vantar som om han vore utbildad till just DET :)  

Molly ska få gå ett spår i morgon åxå. Så stolt som hon var sist hon spårade och fann sin älgklöv, och fick bära den tillbaka... så stolt har jag aldrig sett en hund bli :)   

Kelly ska få träna mer på apport och Stående. Det är hennes svaga punkter och de måste jag träna mer på.

I övrigt idag har jag varit på apoteket, hämtat 4 tjusiga älgben ur Evas bil, promenerat mer med hundarna, och nu på kvällen kört en timmes core. Nu börjar det vara dags att gå isäng.

Hoppas ni haft en bra dag!

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0