Det är väl slut idag antar jag.

... ja alltså..... det här att man fått ha alla dessa kanaler gratis. Boxers kampanj. Och vet ni.... jag som trodde att jag hade saknat en massa kanaler, eftersom jag bara har grundutbudet, med 1an, 2an, 4an, 6an, 24an ... ja nån mer är det visst .. men kommer inte på i en handvändning vilken. Nåja... jag har i alla fall upptäckt att det FORTFARANDE visas samma repriser som för snart 3 år sedan, då jag hade alla kanaler senast. What's up with that? Görs det aldrig några nya program på de kanalerna?  Inget att sakna har jag nu förstått. Det var ju bra att man fick ha dem gratis ett tag och upptäcka att det är bara skit :)

Idag började dagen med en kortare, 30-minuters runda med hundarna. Kände att skoterleden bar, så mitt på dagen tog jag först Kelly på en ensam-tur med mig. Vi gick skoterleden bort till dalstugan, alltså, när man går ner på skoterleden,  Burträskvägen vid Johanssons...  och sen vägen hem. Det tar 40 minuter, och hundarna kan ju springa lösa hela vägen förutom första snutten bort till Johanssons. Gick hem med Kelly, bytte hund och tog Paddy på samma runda. Han blev glad över att få springa lite :)   Väl hemma åt jag lite, innan jag tog Molly på samma vända. Nu ligger de och tuggar lite ben .....

En sak jag tänkt på de senaste kvällarna .. eller, ja det är väl de senaste veckorna, på kvällarna, när jag lagt mig och ska sova. Jag tänker Rumble. Pernilla visade mig det ord-spelet för några veckor sedan, och oj vad det är lätt att fastna i ett spel. Som sagt, när jag blundar på kvällarna, ser jag ofta spelplanen med bokstäver.... Det är som nutidens räkna-får :)

Idag har jag gjort en människa glad :)   Det var grannen, en äldre dam, som ropade åt mig när jag kom hem efter promenaden från Molly. Hon var lite orolig över en oöppnad mjölkliter .... Hon såg lite illa och trodde att den gått ut ...  Tänk att när man talar om att nä, det är lugnt, jag ser siffrorna .... och hon blir så himla glad och tacksam för hjälpen.... DÅ förstår man att man nog skulle kunna glädja fler .... när det lixom inte krävs mer än så.

Det var mina reflektioner såhär långt idag :) :)

Dagen är långt ifrån slut. Än hinner ni fylla på med värda grejjer :)

Goafton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0