Tankar och funderingar.

Det har snöat och blåst i princip hela dagen, vilket inneburit att det blivit få och korta promenader med hundarna idag. Det har mest handlat om sysselsättning inomhus. Jag tror att hundarna är rätt nöjda ändå, både att slippa vara ute i det här vädret, samt att få träna :)

Jag har tänkt en del idag. Det florerar ju mycket tankar på facebook. Många citat, dagens tanke, brothers and sisters of the light, jag är inte som andra-jag är mig själv mm mm mm mm.

Det mesta passerar utan att jag överhuvudtaget bryr mig så mycket, men ibland kan citat osv sätta igång tankar. Ta den här: Om du inte orkar bära din ovän, har du ingen inre styrka.

Det har jag funderat en del på. Att bära sin ovän. Vad innebär det?  Någon som är ens ovän.... behöver inte betyda att du tycker illa om .... det behöver inte ens innebära att DU har något agg ... men motparten kan ha. Motparten kanske bär agg och ovilja av någon anledning. ELLER så innebär det att motparten gjort dig så illa som en människa KAN. Verkligen sänkt dig som person och levande väsen.....

Ska man i alla lägen bära sin ovän? Tyder det Alltid på svaghet, om man inte orkar, eller Vill, bära sin ovän? 

Är man en BÄTTRE människa ifall man "bär" någon som gjort en illa? Någon som gjort en ont? Någon som är ens ovän?

Är man SVAG om man väljer att utelämna dessa människor som gjort en så illa? Är man VEK om man inte VILL bära en människa som ratar ens existens?  

Saknar man verkligen INRE STYRKA om man inte vill förnedra sig själv genom att hålla upp någon som trampar på en?

"Höjden av förnedring är att förnedra sig själv"  är ett citat jag hörde för många många år sedan. DET har fått en innebörd för mig... långt mer än andra citat egentligen.  

Nu ska jag gå isäng, efter ett superkul core-pass. Jag var trött, seg ... hade ingen såndär super-lust till core.. MEN , när jag kom dit och drog igång, så var det SUPERKUL :) :) :) :)   Jag tror jag skrattade mer än nånsin faktiskt :)  Tack till alla som var där, ni är fantastiska :)

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0