Känslor

Onsdag ... eller ... JO, visst är det onsdag idag?     Det är banne mig nästan omöjligt att hålla reda på vilken dag det är .... och inte spelar det nån större roll heller ... det viktigaste är väl att veta om man ska gå på jobbet idag eller inte :) :)     Det här med att hålla koll på någon annans schema ... kommer bara att tänka på det nu tvärt .... man TROR att man ska komma ihåg hur Pernilla och Hannah jobbar dagen efter att man pratat med dem ... men i samma stund som man lägger på luren, så är det borta. Tidigare har de skrattat åt mig båda två, för att jag inte kunnat hålla i minne .... MEN, nu har de blivit varse att det ÄR inte så lätt att minnas .... rättare sagt  så är det helt omöjligt :)
 
Hörrni ..... det här med känslor. Det kan man skriva en hel roman om .... men just ikväll tänkte jag stanna vid känslor av äganderätt och svartsjuka, kontrollbehov och (icke) kärlek.
 
Jag ska passa på, redan nu, att varna Hannah för att det blir en helvetiskt massa text, och INGA bilder :) 
 
VAD är det som driver en annan människa, att i ett förhållande, se sig äga ett behov av att kontrollera den andra? Hur kan det komma sig, att en människa som säger sig älska en annan, främst ser till sina egna sjuka känslor, än till partnerns mående?
ÄR det kärlek, att ifrågasätta den andras vänner, den andras kontakt med andra människor, vare sig det gäller ex partners eller andra VÄNNER?  ÄR det kärlek, när ett ilsket humör, svartsjuka, sura miner och taskigt beteende tar överhanden vid varje diskussion?  VAD är det som gör att en människa brister ut i ilska pga att man har kontakt med människor som haft stor betydelse tidigare i livet? VARFÖR I HELVETE tror sig en del äga rätten att BEGRÄNSA en annan människa, att tro sig äga RÄTTEN att begränsa kontakten med andra????
 
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MÄNNISKOR som hela tiden tror sig äga rätten att KRYMPA andra människor ... TILL OCH MED DEN MÄNNISKA DE SÄGER SIG ÄLSKA, eller åtminstone har ett förhållande till.
 
ÅÅÅHHHHH .... Egentligen är jag så arg och frustrerad , full av ord och känslor ... att jag kunnat skriva två hela romaner .... MEN .... jag ska nog sätta komma där. Inte punkt, för jag återkommer i ämnet .... men för ikväll ska jag sluta. annars ballar det ur .... och det är onödigt.
 
Idag, en varm, solig dag .... började som vanligt .... pinkrunda, tre koppar kaffe och sen promenad. Det var dock så varmt att jag avbröt en längre promenad som egentligen var tanken ... och tog en kortare istället. MItt på dagen tog jag alla träningsgrejer med mig, plus Kelly, ner till "träningsplan" vid campingen. Där tränade jag Kelly en stund, tills jag hörde Cilla ropa på mig uppifrån ICA-parkeringen.  - Får jag bjuda dig på kaffe på Westmans,ropade hon :) :) :)  - JAJJAMÄN svarade jag, och så blev det. En kopp kaffe i underbara Westmans park ..... och utomordentligt trevligt surr :) :) :) :)
 
Efter detta har dagen löpt på .... ytterligare promenad med alla vovvarna givetvis, men .... i övrigt har jag haft tid att tänka . på känslor...... på människors beteende ..... å fy fan ..... bäst jag lägger ner innan jag blir fullständigt vansinnig.... 
 
Sally åt upp mina öronproppar i morse .... så hur det här ska gå inatt, det blir intressant :)
 
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Elice

Nix, det är icke kärlek. Defenitivt fel på en sådan individ.
Utan omtanke och empati och att kunna se, höra, lyssna på varandra så är det bortkastat slöderi med sitt liv. Basta!
Fö hoppas jag bättring på Mollys röda men rara mage.
Tack för tipset oxå, :) T-podden har något sånär fattat vinken.

2012-08-15 @ 23:17:09
Postat av: Susanne

Kloka ord. Ska man ens försöka sej på att förstå såna människor?

2012-08-16 @ 21:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0