Ha nåt gemensamt ... typ

Onsdagkväll. Strax dags att krypa isäng, tänkte bara delge en del tankar som snurrar runt lite :) 
 
Jo, det här med att bli glad när man ser någon, att lixom dela något tillsammans, som gör att när man ser personen, så kommer en bra känsla. Nuförtiden blir jag glad för så mycket, har väl alltid, eller åtminstone Länge, varit en glad och positiv person ... men tror banne mig att jag är gladare än någonsin.
 
När jag kommer på jobbet, och möter Solveig, Jonny, Joakim, Lillebror, Melina, .... då känner jag en enorm Glädje. Behöver bara se deras ansikten, så blir jag uppriktigt Glad.
 
NÄr jag ser mina barn, svämmar lyckan över.
 
När jag träffar någon från träningsgruppen, blir jag åxå glad, även om vi inte ens pratar .... blir bara glad av att se dem.
 
När man möter människor man har något gemensamt med, så blir man glad. Ibland behövs det inte mer än att man delat ett skratt, kanske för att dens sambo satte en rova på golvet inne på ICA, för att han hade foppatofflor på vintern, kanske för att man känt samhörighet med någon på ett möte, en fest eller whatever. Det är bara det att man talar aldrig om det för personen ifråga. Man SÄGER inte: JAg blir glad av att se dig. Det gör inte jag heller, fan , vill ju inte skämma ut mig fullständigt ... fniss .... Nämän, allvarligt ..... Så är det, och jag tror mig veta helt säkert att det är likadant för alla.
 
Direkt jag vaknar på morgonen blir jag glad, jag ser Kelly, Molly, Paddy och Sally.  mina livskamrater. Att få en sådan start på dagen, varje dag .... det är få förunnat.
 
Hoppas ni haft en bra dag, och att ni kunnat fylla den med nåt värt. Tro mig. Det har jag.
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0