Naturlagarna

Sovit skralt inatt åxå, fast inte lika illa som igår, eller räknar man sovda timmar, är det lika illa, men känner mig inte lika risig som igår morse. Somnade kring 23 igårkväll, ville inte gå isäng alltför tidigt, då jag ville undvika att vakna redan efter någon timme. Så, jag fipplade på, lyssnade på spotify !!! hör och häpna .. fniss ... samt gick ut med hundarna efter 22 .. så kring 23 somnade jag. Vaknade 01 och var vaken till kring 6 .. somnade då, men vaknade tack och lov när alarmet drog igång kl 7.
 
Har jag börjat påverkas av fullmånen? Är det DÄRFÖR jag inte kan sova så bra nu? Jag trodde att det var för att det varit lite mycket på jobbet ett tag med alla julbord, och nu uppe i backen, men visst, det kanske helt enkelt är en naturlag det där. Det finns ju grejer som inte går att styra över, väder och vind och andra naturlagar som bara händer utan att vi kan göra något åt det.   Tänker nu på de som bor på ställen där snöröjningen verkligen är eftersatt eller till och med icke existerande. Istället för att ojas över vintern, borde klagomålen nå kommunen, så att vettig snöröjning kommer till. Alla borde få möjlighet att njuta av vintern :)
 
För att en lag ska få kallas naturlag, krävs följande:
 
1 Den ska vara sann (så långt vi kan förstå)
2 Den ska ha bredd (ge information om så många observationer som möjligt)
3 Den ska ha en viss förutsägelseförmåga.
 
Oj, då ser man verkligen att man är drabbad av Naturlagar.
 
Kaffet smakar gudomligt, pymmen värmer lagom, ska strax gå ut med hundarna ... Ha en bra dag allihop, och hörrni .... fyll den med något värt!
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0