Men gud så sjukt!

Den här dagen har varit både innehållsrik och skum.  Morgonen startade med ett spinningpass... ja, efter kaffe och morgonrunda med hundarna förstås. Efter passet, ytterligare en promenad med hundarna .... lite städning... sen på eftermiddagen blev det en sväng till storebror, som skulle hjälpa mig med bilen inför besiktning. Jag har haft problem med att bakljus och bromsljus inte velat lysa på ena sidan.. trots att jag bytt lampor. Nåja, brorsan har mekat bil sen 15-årsåldern, så jag var inte orolig det minsta, när jag rullade in bilen i hans garage.

Det visade sig vara mer komplicerat än man kunde ana.....  En säkring var trasig... vi bytte. Då helt plötsligt lyste ALLA lampor därbak..... men . .. de gick inte att släcka! De lyste även sen man vridit av vredet och vridit av tändningen.....   Vi fortsatte. Ibland lyste alla lampor, ibland inga. Hux flux lyste det på ena sidan, men inte den andra. Hips vips så startade fläkten när man vred på lamp-vredet..... WHAT??

Efter 3 timmars jobb insåg vi att det här funkar inte. Måste nog lämna in bilen på verkstan för att få den duglig till besiktning. Ok. Dags köra ut bilen ur garaget och gå in för den obligatoriska kaffetåren som brorsans fru kokat.

Då kom nästa kalldusch- Bilen startade inte!  Vilka bekymmer jag än haft med bilen, så INTE är det att den inte startat!  Efter många om och men, prova än det ena än det andra... så var det bara att inse: Vi får inte igång den. Det var bara att rulla ut den och skaffa skjuts hem.

Nu är jag alltså utan bil. Det känns inte vettigt att rulla den där härken till verkstan...  det är nåt major el-fel på den, och det kostar nog en del att få till, och det är inte värt det. Nu handlar det om prioritering.... Hörapparat eller bil....   

Fan.

Äh... det ordnar sig nog :)

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0