Skriva Bok

Går jag på övervarv tro?  Jag är övertrött .... väntar på att det ska bli läge att gå ut med hundarna för sista pinket... och har hunnit funderar lite... trots att jag är trött...  ja, alltså... tankarna slutar ju inte snurra bara för att man inte orkar tänka ... fniss...

Mer och mer nuddar mina tankar vid att skriva ytterligare en bok. Förra boken såldes ju slut illa kvickt, och andra upplagan sålde slut LIKA illa kvickt... Nu grunnar jag på att skriva en till... och jag VET redan ETT kapitel...  Det ska jag Helt tillägna en människa jag känner som... inte Håller på med teater, men som gärna vill. Hon är teatralisk, dramatisk.....  Skulle nog gärna vilja vara en stjärna på teaterhimlen..... men ter sig mer som en falnad fyrverkeripjäs... som ett torrt svart förkolnat litet flarn.  DET kapitlet är redan skrivet....  

I övrigt ska boken handla om livet .... ,känslor.... positivitet (förutom teaterwannabekapitlet)  .... om hur livet faktiskt GER möjligheter.... MASSOR med möjligheter...   bara man är villig att ta dem.  ETT kapitel ska jag ägna åt någon i min närhet som, enligt mig, fötts på nytt. Som kämpat en kamp och vunnit... och som i mina ögon inte bara kommit tillbaka, utan även vuxit om många av oss andra. En människa som trots motvind, SKAFFAT sig medvind ...   som Inte klagar, inte tycker synd om sig själv, som Kämpar, VILL ...En människa att beundra.

NU är hundarna redo för kvällspinket, och JAG är redo för sängen.

Gokväll

Kommentarer
Postat av: Gunilla , reTina och tant BlingDing,,,

Skriv BOKEN....du vet du vet väl att man ÅNGRAR, det man INTE gjorde...Kram min goa duktiga vän.....<3 <3 <3

2012-02-10 @ 23:21:48
Postat av: Maria

Tack Gunilla :) <3

2012-02-11 @ 08:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0