Är jag egoistisk, Sjuk och Svag?

Neee .... såklart inte Fniss ....
 
Jag tänker på Facebook och alla citat osv. som cirkulerar, och alla inlägg som man ska gilla och kopiera, annars bryr man sig inte om cancersjuka eller så är man inte en bra vän. Jag brukar ytterst sällan gilla och kopiera sånt trams. Bara för att jag inte kopierar och delar, betyder det INTE att jag inte bryr mig om de som är sjuka. Bara för att jag inte gillar och kopierar, betyder det INTE att jag inte ser dig som vän.
 
Jag tror att många gillar och delar utan att tänka sig för riktigt .... Stämmer verkligen det här?  - jo jag vet, jag kanske är petig i överkant ... men jag tycker att det kan vara idé att tänka efter.
 
Igårkväll kom ett sånt där uttryck:
 
Utan varandra är vi INGEN.
 
Hur kan man säga så? Jag är helt övertygad om att man är stark i sig själv. Som ensam kan man VISST påverka, men man måste ju kunna se proportionerna. Ska man förändra världen, så behöver man nog vara ett gäng, men man kan påverka arbetsgruppen, grannarna, kompisgänget, hemma i byn ....
 
Utan varandra är vi INGEN ..... 
 
Det är ju att nedvärdera sig själv.   Man behöver däremot inte heller säga: Ensam är stark. Det finns inget likamedtecken, men även om man är ensam, är man NÅGON. Man är UNIK, och styrkan kommer inifrån en själv.
 
Visst, att ha en grupp där man känner tillhörighet, är guld värt, att ha kompisar man kan dela saker med gör en glad ... Men det är inget MÅSTE för att man ska RÄKNAS.
 
DU är NÅGON.  .... Hur ensam du än är.    
 
Kom ihåg det !!  :) :)
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0