Irriterad, vansinnig, ledsen, förbannad, förtvivlad ....

När man efter morgonrundan öppnar veckans Mellanbyden, för att söka igen de artiklar man Själv har skrivit .... och upptäcker att redaktionen totalt förvrängt det man skrivit ... DÅ går lixom ridån ner. MITT namn står under en artikel som inte är bra alls. JAG har inte skrivit så. JAG har skrivit på ett annat sätt, som godkänts av den intervjudade ... men nån gök på redaktionen har tagit sig rätten att skriva om artikeln och helt enkelt förvrängt fakta.
 
Jag säger inget om att de förkortar artiklar som är för långa, eller rättar grammatiska fel ... men den här gången har de helt enkelt bara .... gjort fel. Artikeln blev inte alls som jag skrivit den ... Gud va lessen jag är över det. Inte bara lessen .... förbannad åxå.
 
Efter jobbet och efterjobbetpink med hundarna, bar det iväg till Burträsk för att gå på marknaden med Pernilla och Hannah. Tiden var alltför kort. ALLTFÖR KORT!!   Sen blev det fika hos tjejernas farmor. Tjejernas farmor är typ 80 år ... hon blir jätteglad när man kommer.... jätteglad att få koka kaffe (koka vatten plus snabbkaffe) och bulla upp, och där går gränsen. Jag säger INTE att jag inte äter fikabröd, utan jag äter både bulle, rabarberpaj och nåt flarn som hon bakat...... ÄVEN om jag får ont i magen sen. Ibland får man helt enkelt bara bjussa lite, då hon blir så glad. I vanliga fall skulle jag INTE äta något för att vara snäll ... men ibland känns det bara rätt :)
 
SÅ ... när jag kom hem hade jag ont i magen.... men gick ut med hundarna ... sen hade jag tänkt laga nån smaskig mat ... men hade lite ont i magen så jag strök det.
 
Jag fick svar från Mellanbygden, där jag publicerat min artikel. Jag ifrågasatte varför man ändrat min artikel och förvrängt fakta .... svaret jag fick gjorde mig både lessen, uppgiven och förbannad på samma gång. Jag hade tänkt lägga upp både MIN artikel, såsom jag skrev den, och scanna in och visa hur resultatet blev i tidningen, men har upptäckt att det går inte scanna in och kopiera in artikeln. Trist!
 
Nu är jag både trött och trött ... ska gå isäng nu. Hoppas ni haft en bra dag. Det har i alla fall varit sol och varmt idag.
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0