Hej vad det går !



Onsdagen är slut. Idag var det lite kallt, men vad gör det? :)  Jo, jag skulle vilja att den envisa snöhögen på gården kunde försvinna ... men å andra sidan ... jag måste ju inte Kliva i den utan kan välja att gå bredvid :)

Morgonrunda med vovvarna. Nu känns det som att Sally verkligen förstått att hon ska gå längst ut, och det sköter hon perfekt. Det blev en lite kortare sväng på morgonen idag. Den dryga timmen på jobbet gick så sanslöst snabbt! Jo jag VET att en timme är kort överhuvudtaget, men jag tror inte ändå att ni förstår hur fort den går :)  Jag stortrivs verkligen, och jag har ju längtat så länge att få hamna där ....  Ni ANAR inte hur glad jag är!!

Efter avslutat jobb så tog jag Kelly och Molly och drog iväg till Orrberget. Jag körde faktiskt bil dit, för att kunna gå desto mer i skogen. Två småhundar försvann i de skogarna i måndagskväll, så jag tänkte att det är lika bra att kliva runt i de skogarna ett tag framöver och hoppas hitta de små liven. En timme gick vi runt där ... Varken Kelly eller Molly drar på vilt, så de kan springa lösa i skogen ... det var en superhärlig promenad. När jag kom hem tog jag Paddy och Sally och gick en längre runda kring slalombacken samt på elljusspåret. Jag har även tränat Sally ute på gården idag och hon imponerar på mig storeligen. Det här är en guldhund, sanna mina ord!

Dagarna går så himla snabbt, så jag glömde bort Spring tillsammans !! Det var verkligen pinsamt!!  Ska inte hända igen!

Hörrni ... det här med att vara lycklig. Jag har tänkt på det idag (åxå)   Det här med att känna sig tillfreds ... osv.

Många försöker slå ifrån sig att de fyller år tex. "Det är inget att fira"  "Jag har slutat fylla år" är saker jag ofta hör människor säga när de fyller år. Varför? Själv är jag STOLT över varje år jag finns, varje nytt år jag får fylla med värda grejjer, varje år jag faktiskt har haft möjlighet att påverka innehållet i. Ju äldre man blir, desto större borde väl stoltheten och lyckan bli, att ha fått förgylla ÄNNU ett år? Så tänker JAG i alla fall ... fast nu VET jag ju åxå att alla inte tänker som jag ... fniss

I morgon är det torsdag . Jag ser fram emot dagen :)  Snudd på längtar faktiskt. :) :) :)

Nu ska jag väcka hundarna och ta ut dem en sväng innan det är dags att koja. Hoppas ni haft en bra dag idag, och att ni försökt göra bra val i alla situationer. Låt inte bara dagarna svepa förbi, utan gör medvetna val !!

Gokväll

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad fin hon verkar vara din Sally :) Ska bli roligt att träffa henne någon dag. Jobbar du på fiket hela sommaren? Vi får ta ungarna och komma å fika!



Håller med dig om att många verkar ha noja över att bli äldre. Inte vet jag, men jag trivs bra med att bara vara jag. Sedan om jag 19, 36 eller 42 spelar inte så stor roll. Jag känner mig likadan, enda skillnaden är kanske att jag idag gör klokare val än när jag var 19.... men i min tanke är jag fortfarande densamma. Du vet, det ni ser är det ni får, varken mer eller mindre ;)

puss vännen och sussa gott <3

2012-05-23 @ 23:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0