Förlorade vänner, sol, snö, kyla, tinnitus mm.

Igår kväll förlorade jag en "vän" på facebook. Hon blockerade mig. Jo, många av er skulle nog säga att jag betedde mig klumpigt och fel, men jag står för vad jag sa.
 
Jag hade (tills i morse) hennes 11-åriga dotter som vän åxå. Jag tror INTE att dottern tog bort mig och blockerade mig av egen vilja.
 
Bakgrunden är att dottern under ca ett års tid, chattat flitigt med mig på fejjan. Vi har pratat om ditt och datt, hur det varit på skolan, kompisar, vad hon gör på kvällarna ... ja , ni vet ... lite småprat. Många gånger har hon sagt på kvällarna att hon haft tråkigt, att hon suttit ensam på sitt rum. Då jag föreslagit att hon ska gå och prata med mamma och be om att de ska spela spel eller nåt, så har hon flera gånger svarat att hon inte bör störa mamma när hon sitter och ser film, för det gillar inte mamma.
 
Igårkväll tog jag det med mamman. Jag sa till henne att istället för att lägga sig i sängen och se film, kanske hon skulle umgås med dottern. Klick så var jag borta och blockerad.   I morse upptäckte jag att även dottern tagit bort och blockerat mig.
 
La jag mig i för mycket?  Var jag för hård? Var jag orättvis?
- Nej. Jag skulle göra det igen om samma sak hände.
 
Som jag sagt sååå många gånger tidigare: Om jag märker någon som blir behandlad på ett sätt som inte känns bra, då säger jag till. Jag är rak, ärlig, inga krusiduller. Det är människor som inte kan ta det av olika anledningar, dåligt samvete skulle jag tro spelar mest roll ..... som lämnar utan att säga ens hej då. Nåja. Det är som det är :)
 
Lite lätt snö på marken, spårsnö helt enkelt :)   Sol, härlig dag !! Lite kall, men underbar :)  Som vanligt en ROLIG och helt suverän dag på jobbet. Efter jobbet en kort runda med hundarna, sen blev det soffan. NU är det "så mycket bättre" och det tycker jag är ett bra program :)
 
Jag har en sjuhelvetisk tinnitus nu. Slutade med medicinerna för en vecka sedan, men insåg mitt misstag och började om igen .... men tinnitusen .... vette fan varför den är så aggressiv .....
 
Nä, nu ska jag mysa ner mig i soffan med vovvarna igen :) :) :)   Ha en BRA lördagkväll allihop, hoppas ni fyllt dagen med nåt värt, och kom ihåg att ställa tillbaka klockan inatt :) :)
 
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar dig för den du är kära du! Fortsätt vara du :-))

2012-10-27 @ 20:44:27
Postat av: Lena

Fortsätt vara den du är! Älskar dig för just det!

2012-10-27 @ 20:45:34
Postat av: Maria

Tack älskade du !!

2012-10-27 @ 20:59:40
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se
Postat av: Cilla

Du kanske helt enkelt "slog spiken på huvvet".. Kanske blev det obekvämt?! Jobbigt att förändra sig?! Vad vet jag! Men ärligt talat om hon inte kan ta kritik från en vän... Är hon värd att du är hennes vän då?!
Fortsätt på din inslagna bana!!
Kramen!!

2012-10-31 @ 09:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0