Ta för givet ..... eller inte.

Lördagkväll. Jag har suttit i skenet av en herrans massa värmeljus och kollat på kör
 
slaget på tv.   Nu är det dags att ta ut hundarna på kvällspinket för att sedan krypa isäng.
 
Hannah kom ju igårkväll ... OJ så himla skoj det var :) :) :)   Hon sov över och var med mig på jobbet idag :) :) PRecis som när de var små ... följde mamma på jobbet :) :) :)   Helt underbart !!!!
 
Ikväll har jag grunnat en del på det här med att ta för givet.  Att ta för givet att man VET hur andra ska reagera, att ta för givet att man VET hur människor tänker/tycker ... att ta för givet att allt ska se ut i morgon, som det ser ut idag. Att ta för givet att ..... man finns i morgon.
 
Många TAR för givet att de VET hur andra ska agera/reagera .... både människor och deras djur .. själv är jag väldigt restriktiv med att påstå att jag vet.... för jag VET inte. Även om jag känner människan/djuret VÄL ... så kan jag inte VETA. JAg kan inte ens veta själv hur jag ska reagera i alla situationer. Jag kan GISSA .... men inte VETA.
 
Dagens arbetsdag blev alldeles förträffligt rolig ... precis som vanligt. Jag VET inte hur morgondagen blir. Mest troligt alldeles förträffligt rolig .. men jag VET inte ..... för jag vet inte om det inträffar saker under natten som förändrar allt.  Det jag VET är att jag trivs på mitt jobb :) :) :)   DÄR värdesätter alla VARANDRA .... och alla SÄGER det till varandra åxå . DET uppskattar jag ... att det faktiskt UTTALAS .... det där med att man uppskattar varandras jobb. TACK till mitt JOBB, mina CHEFTER och mina kollegor .... eller ... ja, det är ju DU Melina som är min kollega :) :) :) och jag UPPSKATTAR dig !!! 
 
Nu ska jag ta ut hundarna ... sen gå isäng. HOppas ni haft en bra dag och att ni fyllt den med nåt värt.
 
Gokväll
 

Kommentarer
Postat av: Melina

Och jag uppskattar dig också Maria! Helt underbart att jobba med så underbara människor! :)

2012-09-23 @ 01:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0