Vad är Rätt? vad är Fel? Vem bedömer?

Som ni alla förstått så har jag kämpat med en del i slutet. Det är nog det svåraste beslut jag tagit i hela mitt liv ...
 
Jag har beslutat att omplacera Paddy och Sally.  Min ork räcker helt enkelt inte till.   För de som varit uppmärksamma senaste halvåret, så har mina löprundor fullständigt uteblivit. Jag har inte sprungit en meter på hur länge som helst. Jag har inte tränat överhuvudtaget sedan i Maj, förutom ett par korta rundor i mitt supersöta lilla gym. Är det likt mig?? - Nej. Varför har det blivit så? - Orken tryter.
 
Har jag promenerat Milen åtminstone tre gånger i veckan som förut? - Nej
Har jag lagt spår, dragit, aktiverat Paddy som förut? -. Nej, jag har cyklat några gånger, det är allt.
Har Molly fått jobba som vanligt? - Nej. Flera gånger har INTENTIONEN varit att åka till agilitybanan ... men har det blivit så? - nej.
Kelly är den enda som fått regelbunden och vettig träning....
 
Det är bara så att orken inte räcker till.  Nu sedan jag börjat jobba på världens bästa jobb, så är det som att det inte finns tillräckligt med kraft. MIN kraft ÄR inte hundra procent. Det ÄR bara så. Det gäller att fördela procenten.
 
SKA jag fördela procenten så att mina hundar får MAX ... och jobbet nära nog inget?   Nu när jag äntligen hittat RÄTT JOBB, socionomutbildningen till trots.
 
Nu är mitt läge att jag ska jobba MER. På jobbet alltså. På mitt älskade jobb. Mitt ÄLSKADE jobb. I kontrast till det står mina älskade hundar.
 
MIN ork ÄR inte 100- procentig. Just ikväll känns min ork inte ens 5-procentig.
 
Ibland är det bara ..... så jävla jobbigt. så JÄVLA jobbigt. Så Jävla JOBBIGT.   Det gäller att fatta beslut . Rätt beslut. För vem? - För MIG.
 
Kan bli (ännu en) sömnlös natt.
 
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Tina

Kram på dig!

2012-09-17 @ 06:39:36
URL: http://tafvelin.blogg.se
Postat av: Malin

Det verkar ju som du har funderat ett tag på det här, och det är nog inget lätt beslut att ta, det viktiga är att du i sluändan gör det som känns rätt för dig. Lycka till! Kram

2012-09-17 @ 06:58:26
Postat av: Marie

Hej, tråkigt att höra att du måste ta det beslutet att omplacera 2 av dina hundar,
Och Sally som kom till dig, inte alltför länge sedan, men du måste göra det som känns rätt för dig. Kram

2012-09-17 @ 08:48:45
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0