En tår eller två ....

söndagkväll. Musiken har tystnat .... av den enkla anledningen att jag stängde av den :)   Jag lyssnade på Magnus Uggla flera timmar igårkväll. Vi spenderade kvällen ute på min balkong ... höll aldrig på att vilja gå in. Ikväll orkar jag lixom inte ... inte så att jag skyller på huvudvärk, men .... nä ... ikväll Vill jag inte, helt enkelt :)
 
Idag har det varit rejält varmt! Efter morgonrunda, kaffe, brunch ... så tog jag hundarna på en 5 km promenad. Det var lixom max vad vi alla orkade med i värmen. Sen dess har hundarna legat hyfsat utslagna. Ibland undrar jag om hundarna helt enkelt har tappat alla växlar. Alla , till och med Kia .... kastar sig ner i div. bäddar och mer eller mindre låtsassover mest hela tiden. Whats up lixom :)
 
Jobbat några timmar idag .... så förutom promenader med hundarna, har jag jobbat, samt suttit ute på balkongen nu mot kvällningen, när solen behagat glida undan. Strax dags för härlig kvällsrunda med mina snarkande små hjärtan. I morgon ska jag iväg till veterinären med Kia igen, sen blir det jobb på allra härligaste jobbet :)  åååhhhhh om ni bara VISSTE så himla kul och nytt det kommer att bli här framöver :) :) :) Vill ju så gärna berätta för er redan NU, men måste vänta lite :)  Men .... spännande och KUL blir det :)
 
Nåt jag tänker på såhär på söndagskvällen, är bland annat det här talesättet: Gammal kärlek rostar aldrig. 
Jag tror VISST att det rostar. Rättare sagt så tror jag att det är precis vad det gör. Rostar alltså. MEN, det går att smörja upp :)  Finns ju så många smörjmedel att ta till. Nu i moderna tider, när man inte längre tror på det gamla talesättet, finns ju även förebyggande rostskyddsbehandling att ta till. Att bara spraya över med ny färg, kan SE bra ut ... men hjälper inte mot rosten. Så - rostskyddsbehandla, alt. slipa bort rosten så du kommer ner på solitt material, därefter rostskyddsbehandla.  DET är mitt starkaste tips vad gäller kärlek :) :) :)
 
NU ska jag ta ut hundarna och sen krypa isäng. Hoppas du haft en bra dag i värmen, och att du lyckats fylla dagen med nåt värt :)
 
Gokväll 
 

Kommentarer
Postat av: Karin E

Vilken härlig metafor (visst heter det så?) du gjorde om kärlek! Fick allt att stämma, hahaha :) :) :)
Dessutom, va härligt att du trivs och har det så bra på jobbet, härligt!!
Hmm, min kommentar hamnar ju under denna dag men läste ju på dagens "sida" (5/8) att Paddy nog är på bättringsvägen, låter underbart!!
Ha en bra tisdag 😊👍
Kram Karin

2013-08-06 @ 01:18:38
Postat av: Maria

Hahaha, TACK Karin !!! :) Ha en toppenfin dag du åxå, kramar

2013-08-06 @ 10:04:17
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0