Jurist - Javisst!

Min dröm var att bli Jurist.  Jag minns att jag tidigt ville bli Jurist. Jag ville kunna hjälpa de utsatta ifrån sina marodörer. Jag ville hjälpa de som blivit misshandlade. Jag ville Nita dit de jävlarna som stod för HELVETET. Jag ville .... hjälpa de utsatta. MOT sina fiender. 
 
Betygen räckte aldrig till för att gå juristlinjen. Jag har dock ALLTID varit intresserad av RÄTT. Juridisk rätt. Jag har alltid hjälpt vänner och bekanta när det handlar om lagar och paragrafer, just för att det intresserar mig. Det är väl någon form av böjelse jag har :)  
 
Advokat .... hmm .... jamen .... kul !!! :) Kan man inte VARA en, så är det kul att få PRATA med en :) Att de dessutom vill prata med en för att få höra MIN sida av saken .... jamen .... YES !!!! 
 
Den här dagen tickar mot sitt slut. Lite tidigt att säga gonatt, jag vet ... men morgondagen blir lite ..... fullt upp. Så jag kommer att lägga mig tidigt ikväll, om allt går som det ska.  I morgon ska jag: Ta Kia till veterinären kl 10.30, sen lämna henne hos ägaren. Därefter iväg till Hannah och Robban, för att ta ut Milo, eftersom de reser bort i morrn bitti. Sen iväg på jobbet. Efter jobbet ska jag iväg för att hämta Milo och skjutsa honom till hundvakten, sen iväg och hämta Kia, för att SEDAN få åka hem och gå ut med hundarna. Phu. Blir lite svettig av att tänka tanken ens, men så får det bli :)
 
Vet ni .... jag tror att jag måste sätta mig på balkongen en stund. Det är så vackert ser jag nu. Får skjuta upp sänggåendet en stund, sätta mig härute och njuta ett tag först. 
 
Haft en bra onsdag? Gjort bra val? Fyllt dagen med nåt värt? 
Hoppas det :)
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0