Kort men intensivt :)

Tog en annan pinkrunda med hundarna i morse. Det märks verkligen att de är vana att gå till kanotudden, för när vi kom genom tunneln, ville de promt vika vänster allihop :)    Men, det bar av till höger istället :)  Det blir en något längre runda, lite drygt 1.5 km, vilket kändes bra, då det var svalare ute, men vill att Kia ska ta det något lugnt med promenader någon dag till. 
 
Efter kaffet blev det att ta Kia ensam på samma runda, i ett lugnt tempo. Hon lufsar bredvid i ett härligt lunk, och är angelägen om att hålla kontakt hela tiden. En superhund! 
 
Kom hem, bytte hund, och gick med Molly samma runda. Hon är lite mer för att bara titta i färdriktning, och har väl ingen större koll på om hon hamnar långt före. Visst , man behöver bara säga - Molly .... så är det som att hon lixom vaknar till över att hon seglat iväg :)
 
En kort pinksväng med Paddy och Kelly, sen bar det iväg till jobbet för att lämna smörgåstårtan som jag gjort :)
 
Hem igen, sen tog jag Paddy och Kelly ner till vattnet, alltså, inte strandpromenaden, utan den andra svängen, 
 
Här kan även Paddy springa lös :)  och han älskar att få sträcka ut :)   Ja ... han älskar även att få hitta, och tugga på en gäddskalle, som legat vid vattenbrynet x antal dagar/veckor :) Hann tyvärr inte fota, men gäddskallen var gigantisk!  Paddy tuggade en stund, stretade och drog den .... men när jag lockat honom med korvbitar, så fann han för gott att lämna liket :)
 
Började jobba kl 15 idag, och jobbade till 19. Det var målning av väggar på schemat :)  Pernilla och Mattias fräschar upp i lokalerna, och det blir verkligen hur tjusigt som helst :)  De kompletterar varandra perfekt kan jag tänka .... han i det HAN kan bäst: bageriet, och HON, det HON är bäst på : det estetiska .... även om de båda givetvis är duktiga inom hela alltet. Förresten,  den HÄR bröllopstårtan:
 
Bröllopsfixaren kom tillbaka med tårtställningen i afton. Hon sa: Det är den absolut finaste bröllopstårta jag sett! Som bröllpsfixare har hon sett en del tårtor . ÄVEN de Pernilla gjort .... så den HÄR .... den VAR exeptionell, precis som jag sa :)
 
Pernilla - Du är BRA på det här. man ska göra det man är BRA på. 
Vad ska då JAG göra? .... fniss 
Det är väl så att det man tycker är KUL, det är man åxå bra på, just för att man tycker att det är kul. Eller, då finns det åtminstone en chans att lyckas :)  
 
Fasen .... kanske skulle starta eget inom hundträning osv. ändå. Det är väl egentligen det jag kan. Eller ska jag följa rådet från en chef jag hade på soc? hon sa: Maria, du borde bli stand-up-komiker :) :) :) 
 
Minns när jag sökte jobb på Försäkringskassan. De frågade: Varför ska vi anställa DIG, Vad är DU bra på? Jag blev så ställd av frågan att det jag kom på att svara var: Jo, jag kan åtminstone sjunga en stump, eller dra en rolig vits på företagsfesterna. Det tog skruv och jag blev anställd :)
 
Nä hörrni. Om jag skulle väcka hundarna och släpa ut dem på promenad. Kia sover här på mina fötter som vanligt . Hon har blivit mer och mer närhetstörstande för varje dag. Efter kvällspinket blir det nog sängen, om inget inträffar. I morgon är jag ledig, och då ska jag åka till Burträsk och hämta mina balkongmöbler :)  Det ser ut ska bli bra väder i morgonkväll ...... balkongväder :)
 
Nu kväll. En bra dag är slut. Bra dag även för lillebror, då det äntligen börjat röra på sig ang. polisanmälan. DEt är bra. 
 
Gokväll
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

är hemma imorgon (för visst är det vi som har dina möbler?), ligger förmodligen döende i förkylning så kom gärna inte alltför tidigt är du snäll!;)

2013-08-08 @ 00:36:10
URL: http://jennuslife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0