morgonstund

Söndag morgon, solen skiner. På morgonrundan mötte vi en kvinna och hennes lille hund. Jag har mött henne rätt många gånger nu, och hon har bett om tips hur hon ska bete sig vid hundmöten, då hennes lille krabat blir bortom kontakt och skäller som en galning. Då jag har både Kelly och Molly med, så kan de leva om lite åxå, men det är bara några sekunder, sen slutar de. Nu när även Kia är med, så är det mer livat i luckan. Kia kan verkligen Skälla!
 
Jag har tidigare tipsat den här kvinnan om att bara stå stilla och be den andra hundägaren åxå att bara stå stilla, tills hunden lugnar ner sig, vilket den gör efter en stund. När hunden lugnat ner sig, så går man bara vidare. Hon berättade i morse att det faktiskt har fungerat, Hunden slappnade av efter ett par skall, så vi stod stilla och pratade med varandra tills Kia lagt sig ner, Molly och Kelly hade fullt upp med att leta grejer i gräset, och Paddy satt som vanligt och såg ut som en filosof. Då sa vi hej då och gick åt varsitt håll.   Ska bli spännande att se om även Kia kan lära sig att slappna av vid möten  :)
 
Nu ska jag ta en längre runda med vovvarna, sen blir det att jobba några timmar. Ha en riktigt härlig Söndag!
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0