Planer som spricker!

Idag var en såndär dag när det inte blev som planerat. Det nya för mig kan jag säga .... är att det finns människor som faktiskt mår dåligt när planer spricker. Själv är jag .... ska inte säga van, men jag är rätt så flexibel.... och jo, jag är nog van vid att ändra planer rätt kvickt av olika anledningar. 
 
På morgonrundan pinkade Paddy blod, och jag fick en smärre chock. Visst i helvete får det räcka med pinkeriproblem nu!!!! Kring 4 i morse ville han ut, och när vi kom ut pinkade han knappt nåt, verkade mest orolig. DÅ blev jag nog lite irriterad faktiskt ....  
 
Blev desto mer rädd när han pinkade blod på morgonrundan. Så .... istället för den planerade dagen med promenad med hundarna, hämta Kim och bjuda henne på lunch, samt jobba några timmar .... så blev det veterinärbesök, samt sängläge, då jag kände att Meniére hakade på sluttampen av min hundpromenad mitt på dagen.   
 
Visst känns det surt när man inte kan göra som man tänkt ..... visst blir jag lite ledsen av att inte kunna sitta på balkongen och lyssna på Magnus en sån här underbar kväll .... men .... jag är lixom invand vid att när den här Meniére kommer förbi .... då är musik uteslutet. Det är lixom bara att anpassa sig. 
 
Människor som har svårt för att planerade händelser inte blir av, de far illa av att måsta inställa.  Ikväll går min tanke till dessa människor. 
 
Min bästis ligger på lassa dessutom. Mitt i förberedelser inför cykelfest, fick hon åka iväg och operera blindtarmen. Japp, minns hur det kändes. ONT! Synd på cykelfesten dessutom !!!!
 
Dagens Positiva, är att jag och Hannah köpt träningskort på Friskvårdskompaniet! NU kör vi igång igen!  Har inte tränat på länge nu, och jag har saknat det. Vi är inbokade på Bodystep redan i morgon kl 18. SOM jag ser fram emot det :)   Hoppas vid gudarna att Meniére låter mig vara så att jag kan gå på passet!  Inte bara DET .... i morgon har vi kalas för Hannah här på gården, i lusthuset :)  Det blir smörgåstårta och vanlig tårta .... massor med skratt och förhoppningsvis fina presenter till Hannah :)
 
Strax dags för kort kvällsrunda. Hoppas ni kunnat fylla dagen med nåt värt. Utifrån förutsättningarna. Låt aldrig något banalt komma ivägen för er förmåga att välja Glädje. Låt aldrig något futtigt, komma ivägen för er vilja att välja BRA saker. 
 
Gokväll
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kim

Jag tycker om dig fortfarande! =) Jag vet att det är mig det är fel på.. får väll skaffa papper på det =P Vi får sova gott inatt och hoppas på att morgondagen bjuder på något bättre! =D

2013-08-24 @ 22:20:43
URL: http://kimmisteel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0