SSCCCCHHHHHH

skriver lite tyst ikväll .... vill lixom inte förstöra stämningen :)     Har tänt värmeljus ... det är så fint här så man blir alldeles tårögd. 
 
Aftonsrundan med hundarna var helt underbar. Satte mig på en parkbänk efter några kilometers promenerande ... släppte alla koppel .... och bara njöt. Kastade ut ett gäng korvbitar för hundarna att söka .... sen vilade jag bara mina tankar ett slag. Ibland måste man vila dem. Tankarna alltså. Cyklister passerade, ett par joggare passerade ... en farbror med rollator passerade .... hundarna brydde sig inte ett smack. Själv satt jag på min parkbänk och bara njöt. 
 
Tidigare idag, när jag var på jobbet, kastade jag en tanke mot kvällen. Den HÄR kvällen alltså. Funderade på vad jag skulle tillaga för kulinariskt ..... En blodig entrecote?  Länge sedan jag åt det faktiskt. Fanns billig entrecote på konsum .... men kvaliten var inte den bästa. När man klämmer på ett stycke entrecote, ska det kännas stumt, det ska finnas en kärna mitt i ... men herregud, det var som att klämma på chokladpudding ungefär, så det gick bort. 
 
Nån kul fläskfilégryta? Fylld lövbiff? Nä ... vet ni vad det blev?  - Det blev pyttipanna och ketchup :) :) :)  Det var som att orken, eller rättare sagt avsaknaden av ork, samt hunger, gjorde att jag valde den lösningen. 
 
NU har jag tänt värmeljus .... det är så mysigt och fint :) Strax dags för kvällsrunda, sedan dusch och hopp isäng i renbäddad säng. Ska bli skönt .... 
 
Hörrni förresten, det här med kommunikation .... att förstå varandra genom skriven text ... det är inte alltid så lätt. Ibland kan det vara så att skriften inte motsvarar det sagda ordet. Ibland kan det skrivna tolkas på ett helt annat sätt än det var menat när det skrevs. Så kan det vara. 
 
Nä, nu knyter jag igen den här dagen. Fredag 23 Augusti är över. Nu kan jag inte fylla den dagen med nåt mer (jo, ett par timmar till om jag Vill förstås)    Jag är NÖJD med vad jag upplevt och valt idag. Jag lär mig nåt nytt varje dag, så även idag :)   Kommer att somna gott när jag lägger mig, det är jag helt övertygad om :)
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0