Då var det Lördag igen

Sov till 8,30  Skulle nog ha sovit längre, om inte telefonen hade ringt :)  Det var lillebror som var på språkarhumör. Inatt har jag vaknat ett par gånger i vanlig ordning. En gång när lille Milo ville upp i sängen. På nätterna kan han ju inte hoppa upp, som han kan på dagarna. Nej, på nätterna måste han få lyfthjälp. Han börjar med att krafsa på sängen. Om man ignorerar honom då, börjar han gny, samtidigt som han krafsar som besatt. Det är bara att lyfta upp honom :)  Vaknade ytterligare en gång, då Kelly ville komma näramre. 
 
Jag berättade för lillebror att jag har balkongdörren öppen på nätterna. - Går det än, frågade han. Javisst, jag MÅSTE ha den öppen, annars blir det alldeles för varmt, med alla hundarna i sängen :)  Fast, jag har bråttom att få på tjocksockarna och morgonrocken innan jag sprintar iväg och stänger den. 
 
Idag, efter morgonkaffe och promenad, blir det städning. Fredagsstädningen blev ju framflyttad till idag. Mysigt :)
 
Hörrni, igår hade jag mer bekymmer med bildörren. Jag hade glömt starta kupévärmaren, hade bara i motorvärmaren på morgonen då jag skulle iväg. Hmm .... då gick det inte stänga förardörren. Tog precis fram det rosa kopplet jag hittade i bilen för ett tag sedan, för att binda fast dörren vid benet. Men va fasen .... det går ju inte binda fast förardörren .... finns ju inget att binda i. Så, jag fick sitta och hålla i dörren istället, i hålet där högtalaren ska sitta. Gick ju bra det åxå,  men det är ju inget man vill göra varje dag. När jag skulle hem var det som att det blev nåt tokigt när jag drog igen dörren, för den klickade aldrig fast. Fick alltså sitta och hålla i högtalarhålet på vägen hem åxå. Känns som att det snart är dags att göra något åt det. 
 
Kolla, här var han inte så gammal, lille Milo
Kul att bläddra runt i fotoarkivet här i bloggen. Hahahaha, måste återigen visa bilderna från förra årets födelsedagsmiddag. Ni som tycker att jag lagar vacker mat, och lägger upp det fint. Jag har lärt mig det mesta nu det senaste året, fniss. Vad sägs om välgräddad baguette och rödvinssås?
Den baguetten gick Sally runt och bar i munnen som en apportbock. Inte ens Hon ville äta den , hahahahahahahahahahahahaha. Ja herregud vilken gourmetmiddag :)   Ps. I år ska vi äta min födelsedagsmiddag hos Hannah och Robban. Robban ville stå för matlagningen..... märkligt  ... fniss
 
Nä, nu har jag druckit upp mitt kaffe. Ska ta en promenad med hundarna innan jag vevar igång dagen. Idag kan det hända att jag spelar musik till och med. Känns nästan så :)
 
Fyll dagen med värda grejer. 
 
Gomorron
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0