Gör Fel, men gör det på Rätt Sätt!

Eller: Det gör inget om Du gör fel, eftersom jag tycker om dig. Gör du fel och jag INTE tycker om dig, då blir jag irriterad/arg/förbannad. 
 
Visst är det lite så? Eller, ganska mycket faktiskt. Människor som vi gillar av olika anledningar, som vi tycker om, DERAS fel kan vi till och med fnittra och skratta åt .... nästan så man tycker att det är gulligt. MEN, människor man inte tycker om av olika anledningar, blir man mest förbannad på om de gör fel. Finns lixom inget att fnittra åt. 
 
Människor man tycker om, eller åtminstone gillar, får vara både feta, fula, glasögonormar, tunt hår osv. Man tycker Fortfarande att de är smarta, gulliga, snälla, hysteriskt roliga ..... de fyller ens liv med positiv energi. Man blir GLAD
 
Med detta sagt, vad jag menar är: Det spelar ingen roll hur du ser ut, det är insidan som räknas. Om du VILL vara omtycklig - bete dig omtyckligt!  Inte svårare än så egentligen. 
 
Tycker då alla om mig? - Nej, naturligtvis inte, men ...... det är DERAS bekymmer, inte MITT :) :) 
 
Goafton
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ingen bra dag idag?

2013-12-04 @ 16:45:53
Postat av: Maria

Hahahaha, jo jag har haft en superbra dag :) Det är inte alltid mina funderingar speglar vad jag gjort den dagen :)

2013-12-04 @ 17:28:31
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se
Postat av: Camilla

Okej .. Jag förstår :)

2013-12-04 @ 17:50:12
Postat av: Maria

du vet, tankar och funderingar kan dyka upp när man minst anar det .... fniss

2013-12-04 @ 17:55:05
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0