Räta ut frågetecken

På förekommen anledning så skriver jag följande inlägg: 
 
Jag har aldrig, varken tidigare, eller nu ikväll, ifrågasatt ANLEDNINGEN till att jag blev uppsagd från Westmans. JAg Godtog, både Då och Nu, att jag blev uppsagd pga arbetsbrist, och i enlighet med den turordningslista som företaget skrivit, och som godkändes av mitt fack, Jag har aldrig ifrågasatt detta. 
 
Det jag tagit illa vid mig av, är SÄTTET JAG BLEV VARSLAD om uppsägning - ute på trottoaren, när jag var sjukskriven. Detta är en stor skillnad. JAg behöver inte alls kontakta facket för att diskutera turordningslistan osv. JAg motsatte mig aldrig själva uppsägningen. Detta har jag aldrig heller skrivit här i bloggen. 
 
Att skriven text kan tolkas olika, och till och med feltolkas, är inget nytt. Det sker dagligen. Så även när man läser min blogg tydligen, även om jag försöker vara tydlig, och inte skriva något som ska kunna misstolkas. 
 
för att förtydliga ytterligare, så önskar jag inte Westmans något illa. Jag beskriver här i min blogg, hur jag upplever och tolkar vardagen. En del verkar ha satt i system att misstolka, och det kan jag inte, och bör väl inte heller, ta ansvar för. Jag kräver inte av någon, att tycka som jag. Jag tycker inte illa om människor som INTE tycker som jag. Jag avkräver inte mina vänner någon form av förtroendebrev, där de inte är tillåtna att äta på Westmans/besöka Westmans. 
 
Om DU väljer att läsa in något jag inte skriver, så är det Ditt val. Dina tolkningar. JAG har aldrig någonsin påstått, en del av de saker som blivit kastat i mitt ansikte. 
 
Ps. Jag jobbar 8-12. Då finns jag inte anträffbar på min telefon. Att då förutsätta att jag inte svarar för att jag ser vem som ringer, är inget annat än förutfattade meningar. Att jag sedan inte ringer upp, bara för att DU säger att jag SKA ringa, för att du säger det ...... tja ... det funkar uppenbarligen inte. 
 
Gokväll. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0