Sista Lördagen före julafton

För tre år sedan, befann jag mig på Gran Canaria vid den här tiden. 18 000   trappsteg ni minns ... fniss. Firade ju min födelsedag där, tillsammans med Pernilla och Hannah. Champagnefrukost med mera :)
 
Vi har pratat om att åka utomlands om två år åxå, då fyller jag ju 50. Fast ... som jag sa till Pernilla häromdagen, hur blir Det på jobbet, om både jag, hon och Mattias tar semester en vecka samtidigt :)  
 
Idag kommer lillebror med familj hit en sväng. Jag pratade med honom i morse, och de ska visst ge sig i kast med att åka ner på stan en sväng åxå. Rena självmordsförsöket känns det som, för idag lär det vara ordentligt mycket folk ute för att handla de sista julklapparna. Själv har jag inte ens börjat än. Tänkte ta en runda på måndag efter jobbet :)
 
Nu ska jag krypa ur morgonrocken och krypa i kläderna, väcka hundarna och gå ut. Den här dagen kommer att bli en underbar dag, det känner jag på mig. Hur jag kan känna det? 
 
Jag har tänkt göra den underbar helt enkelt :)   Jag är ju faktiskt huvudpersonen, hjälten, i mitt eget liv. Jag väljer, Jag beslutar, Jag agerar.   
 
Jag väljer Glädje. 
 
Gomorron
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0