Äkta Kärlek

Idag Lördag har varit en Bra, men lång dag på jobbet. Tur att det är Bästa jobbet :)
 
Nu ikväll har jag förstått det här med Äkta kärlek. Jag är 47 år, men har inte riktigt begripit tidigare ... har väl ibland TROTT att jag fattat .... men bevisligen har det skitit sig, eftersom jag varit singel i 3.5 år. Ikväll har jag verkligen fullt ut fattat. Kärlek, Äkta kärlek ... är .... kanske inte sällsynt, men mig veterligen inte något som drabbar alla. Kärlek ... vad är det ? När tar det slut? När man inte längre delar värderingar? När man helt enkelt glidit isär? När man upptäcker att man inte längre älskar varandra? 
 
Ikväll slog det mig med FULL kraft vad kärlek är, och jag är helt och fullt övertygad om att det är PRECIS vad det handlar om. Jag har sett filmen Hachiko .... och NU vet jag. Tvivlar inte ens en sekund. DET är KÄRLEK. Kärlek som JAG vill att den ska vara. 
 
Lite ... ska vi säga ... ödet?   .... Men jag tolkar saker som jag vill, som ni kanske vet ... .men :.... i morgon har Kelly varit hos mig i tre år. Min älskade Kelly. Kelly som ligger vid min sida när jag har yrsel. Kelly som inte vill följa  någon annan i koppel. Kelly som varje natt ligger nära mig i sängen, och ALDRIG väljer att ligga någon annan stans. Kelly som vill sitta i mitt knä i soffan, som vill vara nära alltid. Kelly. min stora Kärlek. 
 
Jo, jag vet vad kärlek är ... och jag upplever den. Varje dag. Äkta Kärlek.
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Nu när jag redan är snyftig av att bara vara MIG själv.. när jag funderar över att ORKA livet...se ljust fast det blir mörkare o mörkare i min vardag sas...då läser jag om KÄRLEK...villkorslös kärlek från en underbart trogen vän...ja du förstår då Maria att tårarna svämmar över och Rutan blir ännu suddigare.... <3 <3 <3

2013-02-03 @ 14:44:25
Postat av: Maria

Jag känner med dig, att det blir mörkare och mörkare för dig. Önskar det fanns något man kunde göra! Jag tycker att du är beundransvärt stark, du är rapp i truten, kvick i tanken ... och har världens humor. Kramar till Dig <3

2013-02-03 @ 20:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0