Fredagkväll 12/7

Idag klev jag upp relativt tidigt, 06.15  Anledningen till detta var att jag ville vara på plats kl 07.00 på Wallins Kafferepet. Så, jag fick i princip slita upp hundarna ur sängen för morgonpromenad innan jag åkte iväg. 
 
Idag stod bröllopstårta på schemat,  5 våningar sådan. Fyllning: Vit chokladmousse, hallon och  passionsgrädde, Klädd i vit marsipan, dekorerad med vita och rosa rosor, samt gröna blad. Oh My God så fin den blev :)  Jag har inte gjort den själv, utan har hjälpt Pernilla. Det tar förbaske mig en dryg halv dag att göra en sån där tårta .... 
 
När jag kom hem, tog jag ut hundarna på promenad. Satte mig även på en bänk vid vattnet en stund och bara njöt. Tittade mig omkring .... tittade ut över vattnet .... Kände lugnet och Lyckan. En underbar känsla!
 
När jag kom hem igen, var jag tvungen lägga mig och vila. Eller .... Sova rättare sagt. Helt slut. Sov i två timmar. Nu är jag uppe igen :)  och ska njuta av min Fredagkväll. Jag ska hälla upp ett glas rött vin, sitta i soffan  med hundarna nära intill,   kasta upp fötterna på vardagsrumsbordet. Jag ska helt enkelt suga ur det bästa jag kan, ur min Fredagkväll. Ikväll går filmen "Grabben i Graven Bredvid" på Tv. Jag har sett den säkert 5 gånger, och jag ska se den ikväll åxå :)  Älskar den filmen. Den och "Forrest Gump" är nog de filmer jag kan se hur många gånger som helst. "En officer och en Gentleman" är en annan. Finns det några filmer som DU  kan se hur många gånger som helst? 
 
Kollade med Åbyn-Byske Bk, och det är nog där jag kommer att bli medlem framöver :) När skolorna drar igång igen, startar de sina torsdagsträffar, där man får prova lite allt möjligt. Oj vad jag längtar att få starta upp nåt vettigt med hundarna. Längtar åxå till att få köpa träningskort på Friskvårdskompaniet. HOppas, HOppas att lönen räcker till det nu i slutet på månaden :)  
 
På tal om träning ..... tänker även på Bygdsiljums Cirkelträningsgrupp. Ni ska aldrig någonsin tro att jag glömmer bort Er :)  Jag håller stenkoll på att ni drar igång, och HÅLLER igång cirkelträningarna. Ni vet ... - Vart tar alla hjältar vägen?
 
Jag VET att jag skrev FredagKVÄLL i rubriken .... men det är väl i sanningens namn knappt kväll än, för de flesta i alla fall. Det är väl typ Sen eftermiddag. MEN, det innebär att jag kanske hinner skriva ännu ett inlägg ikväll :)  Man vet aldrig. Nu har jag ju sovit ett par timmar åxå, så jag kanske orkar vara vaken läääänge :)
 
Men ..... vi säger så tills vidare :)
 
Gokv ..... Goafton :)
 

Kommentarer
Postat av: Sushi

HEj Maria! Vill bara retas lite å säga att jag kliver upp 04,30 varje morgon på veckan för att hinna hund-sväng å allt annat innan jobbet hägrar 06,30..
Hanä! Sussie

2013-07-12 @ 20:45:44
Postat av: Maria

Å fy fan :) :) :)
Tur du får semester nu !!!! :) Kramar

2013-07-12 @ 21:21:55
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se
Postat av: Anonym

Du jobbar mycket,hundarna trivs i nya lägenheten?

Svar: Nja, jag jobbar inte mycket alls faktiskt :) Jag har varit och hjälpt till på bageriet några timmar per dag, för att trimma in mig, för på Måndag, DÅ börjar jag jobba där :) Det är halvtid jag jobbar. Japp, hundarna verkar trivas kanonbra. De ligger rätt mycket ute på balkongen och myser.
Maria Tafvelin

2013-07-12 @ 22:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0