Upprättelse

Idag har jag återigen varit i bageriet med Mattias. Det är hur kul som helst, och stundom rätt så körigt .... å vet ni ... de som jobbar som bagare, de tränar fys varje dag. DET har jag lärt mig i alla fall. 
 
Direkt efter jobbet åkte jag ner på stan. Min handläggare på AF ringde mig igår och sa att jag måste in och skriva ett papper som fattades kring nystartsjobbansökan. Japp, jag åkte dit, la i en halvtimmes parkering ... tänkte: En måndag eftermiddag, i mitten av månaden .... kan inte vara så många där. Där hade jag rätt, det var ingen före mig i kön. MEN ..... Tur att inte lapplisa var ute på jobb just där jag parkerat kan man säga .... för då hade jag fått böter. 
 
DET ÄR HELT SJUKT så fruktansvärt ineffektivt och söligt det kan vara att få fylla i en blankett!!!!! Jag blir helt svettig bara jag tänker på det. Det var så himla omständigt, och handläggaren så okunnig, att jag höll på att bryta ihop fullständigt. Efter MÅNGA om om men fick jag mig ut därifrån. TACK OCH LOV utan att ha fått parkeringsböter!
 
Aftonpromenaden med hundarna skedde i lindrigare blåst, inget regn, och hyfsad värme. Nu kurar vi soffa :)  Jag är trött .... fattar inte att klockan inte är mer ... Längtar faktiskt tills det är läggdags :)
 
Hörrni ... det här med upprättelse. JAG tycker att det är viktigt att man får upprättelse, på NÅT sätt, om man blivit felaktigt behandlad. Rätt ska vara Rätt, så har jag ALLTID tyckt, så kommer jag att fortsätta tycka. Jag faktiskt LÄNGTAR efter att semesterperioden ska ta slut, så att lillebrors kamp för upprättelse ska ta fart. DET blir en höjdare att följa ska ni veta. Lillebror <3 
 
 
 
Som ni vet så är han kock, men nu gör han sitt bästa arbete Ever - han är pappaledig :)
 
Han/De har ju lille Kevin :) <3
Eller, ja ... lille Kevin är inte sådär liten längre men ändå :)
 
Lillebror har även en dotter, Emelie, som är konstnär. Jag kallar henne Em, har alltid gjort det, kommer alltid att göra. Vet inte om, eller hur många, som kallar henne Em ..... men kolla in hennes nystartade  konstblogg: http://emsart.blogg.se/     Hon är fantastiskt duktig. Hon vann Robertsfors Kommuns Kulturstipendie i år, och hon har hunnit ha utställningar med sina tavlor. Hon säljer sina alster, och tar även beställningar. Fasters Em <3 :)
 
Vet ni .... jag glömde min lunchlåda i morse när jag åkte till jobbet. ÅÅÅHHHH jag som sett fram emot min goda lunchlåda !!!!!   Nu fick jag äta den till middag istället, och har gjort en ny variant tills i morgon. Det blev: korv, blomkål, vitkål, purjo, tomat, vitlök, ost .... i ugn :)     ser förträffligt ut .... hoppas det smakar likadant :)
 
Nä ... nu ska jag leka med hundarna en stund, köra lite godissök bland annat. Det ser ut att klarna upp, så sen ska jag ta en kvällspromenad med träning :)   
 
Ha en toppenkväll allihop, hoppas ni kunnat fylla dagen med bra val, och värda grejjer :)
 
Gokväll
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0