Återhämtningsdag

Tanken för idag var att göra så lite som möjligt. Det har regnat hela dagen och min plan var att bara vila. Det slutade med att jag tvättat några tvättar, varit nere i förrådet och gått igenom de kartonger jag har där, tagit ner gardiner, skruvat ner lampor, packat ytterligare ett par kartonger. Hannah har varit i nya lgh för att måla klart och städa. Nyss ringde hon och berättade att hon och Robban varit och hämtat den säng jag köpt. Tusen och åter Tusen Tack Hannah !!!!
 
I morgon ska jag lasta bilen med kartonger och dra iväg dit igen. Nu börjar flytten på allvar. Jag längtar tills jag är färdig :)
 
På grund av det idoga regnandet, har vi inte varit ute på några direkta promenader. Korta rundor bara ... hoppas på uppehåll i morgon så att jag hinner en längre runda innan jag åker iväg. 
 
Jag är Trött. Nästan hur Trött som helst. Det tar på krafterna att det händer mycket runtomkring. Många säger, av ren omtanke, det förstår jag: Låt det inte ta energi. Nej, jag låter det inte ta energi, det är inte så att jag ödslar energin, men hur det än är, så tar allt energi. Allt ifrån vardagliga sysslor till djupare funderingar, allt som händer i livet som man inte räknat med, och för all del även det man planerar, och att allt kostar energi är ju helt naturligt, vore konstigt annars.  Det tar på krafterna att flytta också, även om det är positivt och något att se fram emot. 
Nu ska jag sätta mig i soffan med vovvarna och se hockey, sen kura ihop på madrassen och sova :)
 
Hoppas Du haft en bra dag!
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0