Publicerar kommentar som ett inlägg

Härnedan kommer en kommentar på ett inlägg jag gjorde tidigare ikväll: 
 
"Nu tycker jag du börjar spåra ur en aning på denna blogg. Jag har följt den under en längre tid och tycker det är intressant att se ditt jobb som du gör med dina hundar. Annars skulle jag ha slutat följa den för länge sedan. Men när du börjar göra personliga påhopp i din blogg, något annat kan det inte vara, så tycker jag du använder den på fel sätt. Om du har problem med någon så är det mycket bättre att ta det öga mot öga med den personen. 
Ska jag vara riktigt ärlig med dig så tror jag att du lider av narcissistisk personlighetsstörning. Något som du bör veta vad det är men ändå: Narcissistisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som kännetecknas av narcissistens extrema känsla av självhävdelse, bristande verklighetsuppfattning, sitt stora behov av att befinna sig i centrum och brist på empati. Denna patologiska narcissism skiljer sig från den naturliga narcissismen vi alla bär på, känslan av att vilja vara omtyckt. Personer med denna störning utmärker sig genom krocken mellan två motsatta självbilder - den idealistiska bilden av sig själv som storslagen och grandios, gentemot känslor av skam och självhat. I relationen med en partner kan narcissisten inledningsvis vara utomordentligt charmerande och karismatisk, för att plötsligt växla till ett obehärskat och kränkande beteende. Narcissisten har ett behov av att ha kontroll och kan i relationen te sig maktfullkomlig och/eller paranoid. Kontrollbehovet kan ta sig uttryck i ett tvångsmässigt beteende som denne ser som fullt naturligt och där personen kräver efterlevnad av omgivningen. 
Nu kan jag inte dra någon slutsats bara av att läsa din blogg men jag tycker du bör se dig själv i spegeln lite. Bland annat när du fick en kommentar av "Linda", att skriva ett helt inlägg om det och i inlägget skriva. "Visst, det finns människor som absolut MÅSTE säga sin "åsikt" och det är helt ok, annars skulle jag radera den kommentaren ... men jag kan inte låta bli att fundera kring vad som driver dessa människor?" och inte reflektera över att det faktiskt är precis det du gör, skriver din åsikt!? Detta är ett stort narcissistiskt drag. Att inte kunna titta på sig själv utan bara säga att andra har fel... 
Jag vill inte ha något stort inlägg skrivet om min kommentar nu, detta är bara mina egna tankar och jag är fri att tycka vad jag vill. Tar du sedan åt dig så är det upp till dig, "skriver jag att du är en idiot och du tar åt dig så är du mest troligt en idiot". 
Lycka till med dina hundar i framtiden, särskilt Paddy, jag kanske kikar in igen om en tid för att se om du återgått till ditt vanliga jag, men så länge du använder bloggen på detta sätt så har jag andra jag följer."
 
 
Ja hörru .... anonoma M ... vad tror du själv??? 
 
Fniss

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Förstår inte vad som händer här??? Om jag fattat rätt så är en blogg ett ställe där man skriver vad man vill. Om det stör någon så kan ju denna någon låta bli att läsa den bloggen tycker jag. Att anklaga bloggskrivaren för diverse sjukdoms symtom är inte riktigt friskt. Undrar om inte den personen bör titta sig i spegeln.

2013-05-02 @ 07:04:57
Postat av: Maria

Hahahaha, jag har en aning om vad som händer, och varför ... men ska inte skriva ut det här i bloggen. Jag tycker att "M" ägnar sig åt personligt påhopp, det HEN anklagar mig för :)

2013-05-02 @ 07:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0