störd av social media?

Funderar kring det här med smartphones, facebook ... eller, internet överhuvudtaget ....   Funderar kring det här med användandet av chatt, sms, mms. Funderar kring det som varit verkligen i ropet i slutet : Man blir störd av facebook, alla lyckliga statusuppdateringar. 
 
Det är väl som med allt annat, det finns bruk och missbruk av precis allt. Det finns de som verkligen lever sitt liv genom det som skrivs i media, vare sig det är facebook, tv-serier, dataspel osv. Att tappa greppet, att bli störd av lyckliga statusuppdateringar .... tror jag handlar mer om hur man är som person, alltså, hur lätt man påverkas och styrs. Tänker tillbaka till tiden då inte internet och datorer fanns, inte heller mobiltelefon .... fniss .... hur gammal ÄR jag .... jag minns ju till och med svart/vit tv :) :) 
 
Nåja ... tidigare, var det ju från tvn man fick den mesta inputen .... tvserier som falcon Crest och Dallas ....  där blev man väl knappast störd av lyckan, snarare tvärtom .... ett ständigt pimplande i alkohol, en helvetes massa problem och bekymmer, ovänskap, fiendeskap, bråk med familjen osv. Var/är det en BÄTTRE bild av verkligheten?
 
En serie som rullat i en herrans massa år, Glamour ....  ger det en mer rättvis bild av ett vanligt liv? Alla har varit tillsammans med alla, både far, söner och sönernas kompisar har varit gifta med samma kvinna, allt huller om buller, intriger och galenskaper .... (jo, lite av verkligheten är det nog då jag tänker efter, hahahahaha)
 
Nä, då väljer jag att bli lite småstörd i skallen av positiva statusuppdateringar. :)  Jag blir inte ett dugg avundsjuk över att någon skriver om lycka och välgång, vackra hem och söta barn. Jag störs inte alls, jag blir bara glad faktiskt. Lite som: Man blir glad när solen skiner, även om man kanske är sjuk och måste ligga inomhus ...... så bara vetskapen om att solen är Där, gör att man blir glad. Vetskapen om att vänner på facebook är lyckliga .... att de lägger ut positiva saker på sin vägg .... gör mig glad.   Jag är glad för deras skull, på samma sätt som jag känner med dem när det är ledsamt. 
 
Det finns för- och nackdelar med allt. Precis allt. 
 
Dagens fördel är att jag sovit gott, känner mig pigg, inte ens lite ostadig, solen skiner, kaffet smakade toppen, Annica kommer hit på lunch, Pernilla och Hannah hade båda goda nyheter att berätta igår ..... Jag är på Topp !!!
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0