Alla Helgons Dag.

 
 
Om jag klev upp tidigt igår, så låg jag desto längre idag :)  Vaknade kl 7, men tryckte in öronpropparna längre i skallen, och drog täcket närmare, sen somnade jag om och vaknade strax efter halv 9. Låg kvar till 9, då jag masade mig upp och stängde balkongdörren. Det har regnat inatt, hade börjat redan igårkväll när vi var ute på kvällspinket. Tänkte det var lika bra ta morgonrundan direkt, medans det åtminstone är uppehåll, man vet ju aldrig. Jag brukar ju ha Tur som en Tok, men den turen kan ju hux flux ta slut :)
 
Det var riktigt skönt ute, ingen blåst, 3 plusgrader. Var ute en halvtimme, och nu har perkon precis puttrat klart. Idag ska jag gå igenom avslutningen på andra hundkursgruppen, som jag ska hålla i morgon. Jag har bokat lusthuset, där jag ska bjuda på fika efter första halvlek. Ja alltså, vi ska träna en timme ungefär, sedan ska vi fika och ha utvärdering av kursen, sen kör vi en timme till. 
 
 
I afton kommer Milo och ska sova över :)  Tror att jag ska börja kalla honom pinkelink igen! Upptäckte när jag hade skjutsat hem honom i förrgår, att han småpinkat både här och där. Tur att du är så gullig, lille pinkelink, tur åxå att du är så nedra liten, att även om du lyfter på benet, så kommer inte pinket högre upp än golvlisten. 
 
 
 
Idag har jag även tänkt träna hundarna var för sig. Jag har tänkt lära Kelly att backa slalom :)   Jag tror att jag ska lägga ner lite krut på att lära Molly hålla upp huvudet och titta i färdriktning. Hon vill ju helst gå med nosen i backen och leta mat och hål.Till Paddy Cool ska jag nog lägga ett spår. Tänkte lägga med ett älg-märgben. 
 
Å helvete ..... jag höll precis på att skita på mig! Grannen drog igång en slagborrmaskin !!!!!  Jag ber uppriktigt om ursäkt i efterskott när jag tänker på hur mycket jag borrade där ett tag !!!!!
 
Tillbaka till hundträning. Jo, jag knyter fast älgmärgbenet i ett snöre, och går en sväng helt enkelt. 
 
Men herregud, klockan är redan 10.17   Nu måste jag helt enkelt spinna igång!
 
Gomorron!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0