Ishalka och stormbyar

Dagen började tidigare än vanligt. 4.45 kastade jag mig med full kraft ur sängen, slet på mig morgonrocken och stängde balkongdörren. Hade egentligen inte behövt stänga den ..... det var ju till och med två plusgrader :)
 
5.10 var jag, fullt påklädd med reflexväst å allt, på väg ut med hundarna för morgonrundan. Jo, jag erkänner att det kändes tidigt, men när man väl är uppe, känns det ju rätt så lugnt ändå. Hoppade över morgonkaffet faktiskt, och strax före kl 6 befann jag mig på jobbet för personalmöte. När mötet var klart, var det bara att kavla (fniss) upp armarna och börja jobba :)  
 
Efter en KUL dag på jobbet, åkte jag in till stan och plockade upp Milo, som ska vara här idag och i morgon, då Hannah jobbar, och Robban är borta hela kvällarna. Klart Milo får vara hos mormor :)
 
Promenad i halkan när jag kom hem med Milo, lite lunch och vila i soffan efter det. Var ute för en stund sedan och pinkade hundarna, och jädrar vad det blåser !!!!! Ska det bli en såndär natt när man inte kan ha balkongdörren uppe för att det stormar?
 
På tal om storm. När det stormar omkring en ....  vilka finns där då?  Vilka visar att de står där som stöttor i blåsten, och vilka väntar tills det stormat klart, och kommer sedan tillbaka? Vilka är det som inte orkar att man är less, trött, arg, besviken, ledsen ..... utan bara vill att man ska vara glad och humoristisk? VEM är det som inte ORKAR lyssna när man vill, och behöver spy galla, gråta hejdlöst, svära och leva om? Vilka är det som fortsätter att peppa, vara positiva till en, fastän man ballar ur i ilskna uttalanden?
 
De som stannar kvar och finns vid ens sida trots allt ..... är de sanna vännerna. Ju mer jag tänker på det, desto starkare blir det. 
 
Ni som tycker att jag ibland använder Bloggen på Fel sätt, som tycker att jag verkar sjuk eller bara  verkar aggressiv osv. Ni har inte så mycket i mitt liv att göra :) :) :)   
 
Det var enkelt :)
 
Nu ska jag börja filosofera kring någon form av middag. 
 
Goafton :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0