När det är som bäst!

Tisdagkvällen har börjat som  en riktig myskväll. Värmeljus, som vanligt .... myskväll i soffan med hundarna .... härligt!
 
Funderar kring nåt som sprids på facebook  - http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/757033-darfor-tycker-jag-att-det-ar-okej-att-doda-djur
 
Jag vet inte om jag är trög eller om jag missförstår .... men rubriken känns lite tokig. "Därför tycker jag att det är okej att döda djur"   Hon pratar ju positivt om älgjakt, men negativt om slakt i övrigt. Båda delarna innebär ju att döda djur. .... Tycker JAG i alla fall. 
 
Det optimala vore väl om allt levande kunde få avsluta livet när, och Där, det är som bäst. Där tryggheten finns, där livet framlevts ..... Där det är som bäst helt enkelt. Dessutom få avsluta NÄR det är som bäst ..... 
 
Tankar såhär på sena eftermiddagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0