vem är det som trippar på min bro?

Jag klev upp med den senare tuppen idag, det var väl för att jag la mig med den senare ugglan inatt :)  Kring halv 9 vaknade jag och hörde att det trippade ute på balkongen. Det var en talgoxe :)  Trippade ett tag, hoppade sedan upp och satt på balkongräcket en stund innan den dök ner och trippade lite igen. Jag låg och höll tummarna för att den inte skulle trippa in genom balkongdörren, för DÅ hade det blivit liv i luckan kan jag säga. Paddy, han skulle ka kastat sig upp, och lilla Molly, hon tycks ju vara en småfågeljägare, så hon skulle väl ha vält hela lägenheten upp och ner för att få fast den. Så, för säkerhets skull, klev jag i tjocksockarna och morgonrocken och gick och stängde balkongdörren, även om jag tänkt ligga kvar ett tag till. 
 
Jovisst hade jag kunnat gå och lägga mig igen, men det gör jag sällan, när jag klivit upp. Styrde kosan in i köket istället, och vred igång perkon. Står nu och avnjuter första koppen. 
 
Idag har jag tvättstugan, Hade bokat ett spinningpass, men det avbokade jag. Kände att jag ville vila helt idag. Långpromenad med hundarna blir det givetvis, men ingen spinning. 
 
Min tinnitus är fortfarande så hög så jag har svårt att ignorera den. Måste åka in på hörcentralen och få upp ljudet på hörapparaten till veckan, både inljudet och bruset. Kanske blir något bättre då .... hoppas jag i alla fall.  Till veckan bör det vara klart att få hämta ut medicinen åxå ..... och sen får jag ju så småningom rätt styrka på glasen framför ögonen ... så mycket positivt finns det framöver, även om det kostar skjortan
 
Nä, nu är det dags att ta ut hundarna för första rundan :)
 
Gomorron
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0