Sommartider Hej Hej

lördag. Idag har jag haft kursavslut på en av vardagslydnadskurserna. Det har, som vanligt, varit superkul, men jag är inte helt nöjd själv med kursen. Jag provade lite nytt, och det blev inte helt bra. Lär mig till nästa gång. 
 
Var nyss ute med hundarna på kvällspinket. Det regnar. Stod ute på gården i regnet ..... det var skönt faktiskt. Hundarna yrade runt lite därute, själv stod jag bara stilla en stund. Funderade på något som förvisso slagit mig många gånger tidigare, men på nåt sätt blev aktuellt nu i afton. 
 
Varför är människor medvetet elaka?
Vad är det som driver vissa människor till att bete sig illa mot andra?
Hur kan det komma sig att detta får fortgå?
 
Jag är, som ni kanske vet, en sån där som ifrågasätter människors beteende. Inte elakt, absolut inte, men beter man sig som en idiot kring mig, så kan man nog räkna med att bli ifrågasatt. Varför skulle jag vara tyst?
 
Jag har svårt att vara tyst överhuvudtaget. Vissa verkar tycka att jag BORDE vara tyst. Jo, jag kan förstå att vissa tycker det. Men, nu är det så att jag inte är tyst, bara för att vissa tycker det. Jag är aldrig elak. Jag är inte orättvis eller kommer med osanning. Jag har bett om ursäkt de gånger det varit befogat, och till och med när det INTE varit befogat. Jag har raderat saker jag INTE borde raderat. 
 
Jag glömmer inte. 
 
Jag glömmer inte att ställa tillbaka klockan inatt heller :)
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0