Va????

http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2013/10/nordisk-mastare-vargdodad/
 
Blir nästan illa berörd faktiskt. Visst är det tragiskt att en hund blir dödad av en varg .... men hur fan kan det komma sig att en vargdödad hund, i det närmaste får fetare rubriker än en våldtagen flicka?  Eller, kanske inte fetare rubriker, men definitivt större hat. 
 
VAD är det med vargar, som upprör människor så fruktansvärt??  Att de dödar djur?? Waow .... vilken surprice!! Att Vargen inte lever på granskott och isbergssallad, det är väl inget nytt?  VAD är det som ger Oss rätten att hata ett djur som bara lever utifrån VAD DEN ÄR?  Att HATA ett djur, som många vargHATARE fasktiskt öppet ger uttryck för, är inte det lite ..... okunnigt? En varg är en varg är en varg. Vargen ÄR. Vargen ÄR inte vegetarian. Nytt för dig?? Ok. Då kan jag lära dig här och nu: En varg är inte en vegetarian!
 
Självklart lider jag med de hundägare som mist sin hund, sin jaktkamrat, till en varg, tro inte annat. Jag lider åxå med de hundägare som fått sin hund ihjälkörd av ett rattfyllo eller annat tap bakom ratten som inte stannat eller tagit kontakt med polis eller ägare, jag lider åxå med de HUNDAR som har ägare som beter sig som idioter och inte erbjuder det liv en hund har rätt till ....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0