ÅÅÅHHHHH Underbar morgon!

Tog sovmorgon till 9 även idag :)   DET var skönt!    Gick ut med hundarna Före kaffet den här dagen, och tyckte det såg lite gråkallt ut, så jag tog den lite tjockare jackan. Kände direkt jag kom ut att jag börjat dagen med ett fel-val .... fniss .... det var alldeles för varmt ute, trots att det var lite grått. Nåja, en del fel-val gör inte så mycket :)
 
Knallade iväg bort till Kanotudden och spanade in ute-gymmet de byggt där i parken. Vet inte om de ska bygga till fler grejer, men det mesta såg man ut att ska använda armarna till .... Nu kollade jag inte så noga men .... får jag lust att tvär-gymma lite spontant nån kväll, så är det ju bara att knalla dit och göra det :)
 
Nu är det nära nog klarblå himmel och sol..... IGEN! Herregud va mycket sol det har varit den här sommaren. Känns som att det varit konstant sol sedan i mitten av maj, när jag flyttade hit :) Det har redan gått drygt 3 månader, ja, snart 4 faktiskt, sedan  jag packade ihop och styrde kosan hit till Ursviken. Herregud, snart 4 månader ..... och precis lika länge har jag haft ont i handen. 
 
För den som inte hängt med sedan flytten, kan jag berätta att jag, dagen då stora flyttlasset skulle gå, hivade mig upp på en stol med skruvdragaren i hand, för att skruva ner en taklampa i sovrummet. Jag nådde inte riktigt, så jag ställde  mig på tå, och jag tror faktiskt att jag gjorde nåt slags hopp-moment åxå ..... och då hände det som inte fick hända - Stolen tippade och jag ramlade handlöst i golvet. Stolen blev bara skrot, trodde genast att jag brutit axeln och handleden, för när den första stunden var över, då när hela armen och axeln var avdomnad men känseln kom tillbaka ..... då tänkte jag: Helvete, nu bröt jag axeln. 
 
Hann knappt upp på fötter, så dundrade Börje in. Börje, grannen i lägenheten under min. - Va i helvete är det som händer, undrade han. 
 
Nåja, det är historian bakom min onda hand. Jag har röntgat handen två gånger, då jag fortfarande har ont, och nu har jag fått tid på Hand och plastikkirurgen i Umeå för vidare utredning. 
 
 
Hörrni, har ni tänkt på en sak: För ett år sedan, bodde jag åxå i ett paradis, och tycktes ha det bästa jobbet. NU bor jag i Paradiset och HAR det bästa jobbet :) :) Vem fick det Bäst?! :) :) :) 
 
Nä, nu har jag druckit kaffe, nu ska jag ta Världens Bästa Hundar, och ta en härlig promenad i världens bästa väder :) :) :) 
 
Gomorron !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0