Dagen såhär långt

Madicken vaknar med ett ryck,
drar upp rullgardinen med en smäll och skriker till sin
syster Lisabet ”Idag känner jag livet i mig!”. ”Hur känns
det?” frågar Lisabet. Madicken svarar; ”Det är när allting
är härligt”

Klockan är bara 17.30, men jag har redan hunnit fylla den här underbara dagen med så mycket värt, att även om dagen tog slut i detta NU, så skulle det vara helt magiskt. 

Jag åkte ner på stan, handlade olja till köksbänken .... tänkte till ett varv, då jag VET att Pernilla och Mattias har ett sanslöst tungt jobb idag .... många förändringar i lokalerna på jobbet, maskiner som skulle flyttas osv. , så jag ringde Pernilla när jag var på stan, och frågade om jag skullle köpa lunch eller om de hade med sig. Det blev oerhört uppskattat att jag fixade lunchen :) :) :) 

När jag kom hem, ställde jag in påsen med olja, sen tog jag ut hundarna var för sig och tränade ute på gården. Oj oj oj oj oj . Har jag världens Bästa Hundar, eller har jag VÄRLDENS BÄSTA HUNDAR !!!!!

När jag kom in från detta, drog jag med lätt hjärta igång städningen och inoljning av köksbänken.  Har även pratat med älskade lillebror, som går från klarhet till klarhet. Åhh lillebror !!!! The sky is the limit! Om ens det!!

Nu ska jag ta ut hundarna för eftermiddagsrundan .... sen blir det middag och fredagsmys. Fredagsmys i fullt solsken :)

Tjing så länge

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0