Onsdag eftermiddag

I morse kom jag mig upp lite sent .... vet egentligen inte riktigt varför. Jag var vaken när väckaren drog igång, och kunde ju gjort som jag brukar - kasta benen över sängkanten och he mig upp.  Det gjorde jag inte. Jag låg kvar och fipplade med telefonen! Jag ville bums få bort ljudet från ett spel jag brukar spela då och då, och fick för mig att kl 6 på morgonen när jag inte ens skulle spela, var ett Bra tillfälle. Det kunde förvisso varit så ifall jag gjort rätt från början, då hade det tagit ca 20 sekunder. Men ..... som ni alla förstår så gjorde jag inte rätt från början, vilket fick till följd att jag låg kvar bra mycket längre än tänkt ....   Så jo, jag vet varför .... men kan för mitt liv inte begripa att jag gjorde det .... fniss
 
Efter jobbet, en  underbar promenad i solen. Lite kyligt, men gud så vackert! 
 
 
Idag har jag återlämnat Kia till sin ägare Kim, och jag fick en jättefin blomma av Kim och hennes kompis Nina, för att jag ställde upp och hade Kia här. Kim har nämligen hjälpt Nina de senaste dagarna, det var därför jag hade Kia :)  Såhär fin blomma fick jag 
 
Hörrni, jag tänkte på en sak. Det här med människor. Jo, ett ständigt återkommande ämne .... fniss.  En del människor tycker man så mycket om, fastän man inte känner dem, och inte ens träffat dem. En del gillar man inte, trots att man inte känner dem, eller har träffat dem. Vissa är det jättelätt att tycka om, knappt av någon anledning alls, medans vissa är det Oerhört lätt att INTE tycka om, även om anledningarna till det, kan vara rätt så små. Hur kan det vara så?
 
Om jag vet att någon uppskattar mig och beskriver mig med positiva ord inför andra, är den människan oerhört lätt att ta till sig och tycka om. 
 
Om jag vet att någon pratar illa om mig inför andra, är den människan oerhört lätt att tycka mindre bra/illa om. 
DE sakerna är både rätt så logiska och i mitt tänk självklara, men de övriga?  
 
Nä, nu ska jag njuta av solen tillsammans med hundarna :)
Tjing så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0