Snacka om Värd Dag!

Efter morgonpromenaden med hundarna, och frukost, drog jag iväg in till stan, med klippsaxarna i väskan. Efter frisering på Mattias så åkte jag och Prippan ner på stan, köpte lunch som vi levererade till Hannah som jobbade ensam på MakeUpStore idag. Där blev vi ju kvar en stund och språkade med henne innan vi drog iväg på Carl-Viktor där Pernilla bjöd mig på lunch. Efter lunchen gick vi på stan x antal varv. Vi var nog inne på alla butiker  åtminstone 4 gånger, då Pernilla promt skulle köpa en ny top. En färgglad vår-top. Inget annat. Det slutade med ett par svarta jeans. 
 
Nåja. Eftersom hon och Mattias för en gångs skull är lediga och skulle på fest ikväll, så dök vi in på systembolaget åxå, en kvart före stängning. Mycket folk, hyfsat långa köer till kassorna. Jag skulle inget ha, så jag greppade en plastpåse och började packa flaskorna, när jag hör en desperat röst : MAMMA !!! Jag har leget i träningsväskan!!!
 
Kassörskan hade alltså frågat efter leg. 
 
Jahapp sa jag. Jag insåg ju direkt att det lixom inte löns säga: Då betalar jag. Det hade ju blivit langning. Kassörskan fann sig dock snabbt och sa till mig: Är du förälder? - Ja svarade jag, jag är mamman. (som om kassörskan skulle få för sig att jag var pappan??)  
- Du går i god för att hon fyllt 20?  - Jo, hon fyller 25, så det gör jag. 
 
Pernilla fann det hela väldigt pinsamt, men hon fick handla i alla fall :)
 
Efter detta gick vi några varv till i butiker där vi redan konstaterat att det inte fanns något, men vi höll på ända tills allt stängde, sedan gav vi upp :)  Jag skjutsade hem Pernilla, åkte hem, tog ut hundarna på en 40-minutare och sen har jag bara tagit det väldigt lugnt. Sjukt god middag - Köttgryta med ingefära och vitlök
 
Ok. Nu skulle jag infoga en bild från Instagram, men av någon anledning så går det inte !!!! Nähäpp. Då får ni bara gissa hur det såg ut :)
 
I morgon är det söndag, och jag ska jobba. Efter jobbet ska jag hämta Kia :) :) :)   Hon ska vara här tills på tisdag, och det känns jättekul att få träffa henne igen :)
 
Min planerade spakväll uteblir ... .istället blir det en vanlig dusch, en kvällspromenad och sedan sängen :)  Inte fy skam det heller ... fniss. 
 
Nä hörrni, jag har fyllt dagen till bredden med värda grejer. Jag känner ingen panik över att dagen snart är slut. Jag är supernöjd :)
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0