Fippel

Efter jobbet blev det en 45 minuters promenad med hundarna. Hade först tänkt gå på isen, men det var lite mjukt, så vi tog en helt ny runda :)
 
Efter promenaden, har jag fipplat vidare med tavlorna :)  Nu har jag fått upp den jag fick av kompis Annica till jul 
Den sitter nu på sidan av garderoben  :)  in mot vardagsrummet/tvrummet  :) Snyggt.   Nu börjar det bli lite stil och klass här i paradiset.   Det är alltid en fördel att bo in sig ett tag före man börjar fippla alltför mycket. Min tanke från början var ju att sätta upp mina lack-hyllor från IKEA ovanför soffan. Jag är jätteglad nu att jag inte gjorde det :)  De bytte jag bort mot några paket kaffe istället :)   Eller, har visst två hyllor kvar, liggandes under sängen. Bra att ta till om kaffet börjar ta slut ... fniss. 
 
Nu fattas det bara att jag hittar de taklampor jag vill ha. Har inte en enda, fast iofs så har det ju funkat hittills :)   Jag gör mig lix bäst i dämpad belysning :)   Fast ... inne på toan ett av de finaste rummen i lägenheten, skulle jag behöva få till belysningen. Vad hjälper det att jag har sminkglasögon, när jag inte har någon belysning? 
 
Redan onsdag. Fast, i skallen är det Torsdag. Jag har väl berättat det förut, men jag kör det en sväng till :)  När man jobbar på kontoret på Wallins Kafferepet, och ska lägga in ordrarna i datorn, så jobbar man ju mot dagen efter. Dvs, man lägger in det som ska bakas inatt och levereras i morgon. Så, man jobbar med dagen efter den dag som ÄR. Vilket betyder att man i kontors-skallen alltid ligger en dag före, vilket i sin tur betyder att idag har jag jobbat med torsdagens ordrar ..... som ni förstår så är det svårt att tänka Onsdag då :)  Så, om NI tycker att veckan går snabbt, vad tror ni att JAG tycker  :) :) :)   I morgon jobbar jag mot fredagen, och förresten så är jag ledig på fredag, så i morgon blir det helg :)
 
Nä, nu ska jag lägga bort lill-yxan och tumstocken, ska inte spika upp nåt mer idag. Nu ska jag gömma lite korvbitar i lägenheten så att hundarna får söka :)
 
Tjing så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0