Gomorron världen!

Ännu en hostig natt är slut. Men, nu måste det ju börja gå åt rätt håll snart tycker jag :)
 
Hörrni, jag tänker på en sak. Det diskuteras ju lite nu och då det här med facebook, och vad man skriver på sin sida. Många hävdar att man BARA skriver det som är bra, man sopar dammråttorna under mattan och skriver bara om sin lycka och att det bara är en fasad. 
 
Andra hävdar att de bara ser det negativa andra skriver, såsom sjukdomar och hur dåligt de har det. 
 
Kan det hända att det ligger i läsarens person och mående, som avgör vad man "ser"  och läser?
 
Eller så har jag valt vänner med stor omsorg, för jag ser både och :)   Jag var vänner som vågar visa både det positiva och det negativa, för så är det ju för alla människor. Eller, visst finns det de som är BARA negativa, men de har jag inte som vän heller, för de drar bara ner en i det stora svarta hålet. En del verkar bli irriterade över andras lycka. Eller, kanske inte Lyckan i sig, men om man är positiv. De allra flesta rycks med av det positiva, och uppskattar det, medans det finns de som verkligen blir missunnsamma och inte TROR att det går att vara så glad. 
 
Kan det vara så att de som påstår att Alla bara beskriver en Lycka som inte finns, i själva verket mår dåligt och inte kan se saker positivt? 
 
Vet inte hur det är med det där, jag spånar bara, men tycker att det är intressant :)
 
Nä, jag börjar 6.45 idag, så jag ska börja tupera luggen. 
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0