Nu kastar jag Skiten!!!

Tog bussen in till stan idag för att fika och umgås lite med bästa kompisen Annica. Jag kände mig inte i form för att riskera bli stående med bilen, så därför tog jag bussen. I min handväska packade jag : plånbok, nässpray, halstabletter och  en rulle toapapper (för att snyta mig). Jag mötte upp Annica på café Kanel, där vi startade med en kopp kaffe. Innan jag ens hann på cafét, rättare sagt, precis när jag hoppade av bussen, kom en kvinna i rask takt som passerade mig. Hon hade åxå åkt bussen. Hon klev med raska steg fram till de två yngre killar som suttit vid mig i bussen. Hon knackade den ene killen på axeln, höll upp ett par gräsligt trasiga och fula vantar och sa: Ursäkta, är det här dina?
Nä, sa killen. 
- Det är mina, sa jag. MIN JÄVLA IDIOT !!!! Jag skulle givetvis inte låtsas ha känt till dem !!!! Jag försökte ju på nåt sätt se ut och känna mig något sånär sober. Men jag hann lixom inte tänka mig för ... det gick så snabbt. 
 
Nåja. Jag tackade för att hon tagit reda på vantarna, gick vidare över torget ... kände att jag bara MÅSTE snyta mig. Jag brukar ju "sportsnyta" mig när jag är utomhus, men tyckte inte att det passade sådär mitt på torget, så jag halade upp toapappersrullen, virade åt mig ett par varv toapapper, snöt mig, och kastade papperet i papperskorgen vid stora stensnoppen. 
 
Det var kul att fika och umgås med Annica igen. Nu blir det ju sällan man träffs, även om vi ofta pratar med varandra i telefon.   På dagens agenda stod även mingel på Hufvudsaken, hårfriseringen där Annicas dotter Stina jobbar. De har återinvigning i nya lokaler :)  När vi promenerade dit, från Kanel, så upptäckte jag att skosnöret på mina yberfina skor gått upp, så jag hävde ur mig: men gud så slafsig jag ser ut, det här går inte. Jag stannade och knöt skon, sen gick vi vidare. Efter en stund upptäckte jag att min jacka gått upp i blixtlåset, sådär nerifrån ni vet, och det hade gått upp hela vägen, så jag gick runt med nåt som såg ut som en stålmannen-cape. Pinsamt! Precis då jag upptäckte det, var vi framme på Hufvudsaken och vi steg in. Där fick vi mottaga goodiebag, en lott och bubbel. Jag fick jobba en stund med blixtlåset, men till slut fick jag ner det. Japp. Styrde till luggen, sedan var jag redo för mingel 
De bjöd på lite olika snittar, och jag hann äta upp det mesta innan jag halade upp för att fota :)
 
Efter att ha minglat, gick vi ett varv på stan. Annica hittade lite skitsnygga kläder, och jag hittade ett par nya vantar. Vi var båda glada med dagen när vi styrde kosan mot respektive hem
 
En kort, hostig promenad med hundarna direkt jag kom hem blev det. Till middag blev det fläskkarré. Jag tog en skiva (rätt så tjock) från frysen och tinade den i mikron. Kryddade med vitpeppar och bbq-sås och sedan in i ugnen på ca 180 grader. 
Det var verkligen supergott!   
- Blev jag trött efter maten? - Nej. Fick jag ont i magen? - Nej. Kände jag någon skillnad, mot att ha ätit vegetariskt ? - Nej. Kände mest att det var gott och väldigt mört.,   Kontentan av hela experimentet är nog att vissa rätter är godare vegetariska, och vissa är godare animaliska. Och som tur är, behöver man inte välja antingen eller, då man inte är vegetarian :)  
 
Vi har kollat på Mello ikväll. Eller .... ja, inte alla .... en del valde att försöka undvika att se
som Mellosnacks hade jag 
 
 
Med en hosta från Hell ska jag nu ta ut hundarna på kvällspink, och sedan krypa isäng. Min plan om att träna hundar på ridhuset i morgon, och åka till Mobacken med en grupp andra hundägare .... vet jag inte hur det kommer att gå. Jag känner mig skruttig till tusen, och vill ju vara i form för jobb på måndag, om möjligt. Nåja, det är en hel natt kvar, mycket kan hända. :)  Mirakel kan ske :) :) 
 
Nu är det dags för kvällsrunda i alla fall. Hoppas Du haft en Bra dag!
 
Gokväll
 

Kommentarer
Postat av: Karin E

Underbar historia med supertrasiga vantar och Stålmannen-cape 😂😂😂 Och hoppas verkligen att det blir stallet den här gången som planerat!!
Krya på dig i natt!! Kram ❤️

2014-02-15 @ 22:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0