Välkommen Lördag :)

Lördag morgon. Eller förresten, det är redan förmiddag. Vi tog sovmorgon :)   Står och dricker kaffe i mitt supersöta kontor, innan det är dags att få på kläderna och gå ut på dagens första promenad. Idag blir det städning och tv-tittande, då jag har tänkt se OS. Hundarna brukar inte ha något emot att ligga i soffan och kolla på tv de heller, så det känns som en bra sysselsättning idag. 
 
Har ni tänkt på det här med att diskutera åsikter, hur det kan skapa ilska hos människor?  (speciellt i skrift skulle jag vilja säga. Tror INTE att alla diskussioner skulle se ut som de gör, om man satt öga mot öga) 
 
En människa skriver sin åsikt. En annan svarar, och tycker något helt annat i frågan. Det går bra i några pratbubblor, men sen blir det mest att kasta skit på den andre. Så himla tråkigt! Många verkar tro att bara för att man inte håller med, så tycker man FEL.  Det GÅR att tycka olika, och bara för att man inte håller med, betyder inte det att den andra har fel. Den har bara andra referenser och kunskaper om saken. Den har tolkat på ett annat sätt, och det är helt ok. 
 
Jag har fått ta mycket skit för att jag "tagit hem" hundar från Spanien och Portugal. Det är FEL att ta hit hundar från andra länder, då vi har så många hundar här i Sverige som behöver nya hem. Det är FEL att ta hit sjukdomar. 
 
Att vi har många hundar här i Sverige som behöver nya hem, det är jag medveten om, men det är inte mitt ansvar. Jag väljer själv var jag vill köpa min hund. Ska man annars kasta skit på alla som vill köpa valp här i sverige, för det finns ju vuxna hundar som behöver nya hem? 
 
Det är FEL att ta hit sjukdomar. Javisst, ingen vill väl att ens hund ska vara sjuk! Det vore ju väldigt märkligt om det vore så. Lika märkligt vore det om de som köper en svensk hund, vill att den ska måsta avlivas pga medfödda höftfel eller demodex?
 
Nä, det är helt ok att tycka att man inte ska "ta hit" hundar från andra länder, men låt mig göra MINA val. Vi lever i ett hyfsat fritt land, och så länge vi gör det, tycker jag att det viktigaste är att vi månar om att vi faktiskt får tycka olika, och välja själv, utan att kasta skit på varandra för att vi nyttjar den rätten. 
 
Nu startar min dag. Jag ska väcka hundarna och gå ut. OCH, jag ska, även idag, välja Glädje, för - jag har det valet, och jag uppskattar att kunna få välja själv :)
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0