Helt sanslöst!

Men herregud vilken innehållsrik dag :)    Hur dagen började, vet ni ju redan. En härlig dag på jobbet följde morgonens fräsiga händelse, och efter jobbet följde jag Hannah på Rusta lite tvärt för att köpa lite tapeter. När jag kom hem tog jag en timmes promenad med hundarna i underbart solsken :)
 
I fredags skrev jag ett mail till Allra (fd svensk fondservice)  Jag har under ett år dyrt köpt deras tjänster, och i Januari kände jag att jag mest bara skottar pengar i sjön, så jag mailade och ville säga upp kundskapet. Då ringde de upp och erbjöd mig att vara med hela 2014 utan att betala någon årsavgift. Ok, det lät ju bra. 
 
I fredags kom det till min kännedom (vet, borde ha koll på det) att de tar rätt mycket i vad de kallar fondavgift, dvs de tar av mina pengar för att de placerar dem. Då blev jag lack, googlade och fick läsa mindre imponerande saker om dem. Mailade och skrev vad jag hittat på tex konsumentverkets sida om dem, och bad att få avsluta medlemsskapet. Då jag inte fått något svar på mailet, ringde jag dit nu i afton. 
 
Då Anncha (tror jag hon hette) svarade, presenterade jag mig och berättade att jag skickat ett mail som jag inte fått svar på, så därför ringer jag istället. Hon tog personnummer och sa: Ehh ... ja, en kollega har försökt ringa dig. Nej sa jag, det stämmer inte, för jag har inga missade samtal.   MMM  ... Ehhhh... ja alltså, hon är sjuk nu så jag vet inte hur många gånger hon försökt. - Noll gånger, svarade jag, för annars skulle jag sett det på min telefon, men strunt samma, jag vill säga upp mig som kund hos er. 
 
- Jag ser i mailet att du säger att vi varit oseriösa, och det stämmer inte ... började hon.   - Ok sa jag, men det är oväsentligt, jag vill säga upp medlemsskapet ändå. 
- men varför, om jag berättar för dig att vi inte ... där avbröt jag henne och sa - det spelar ingen roll, jag vill här och nu avsäga mig som kund hos er. 
-ja, då skickar jag en faktura på 11 månader hos oss. - Nej sa jag, det gör du inte. Jag ville säga upp mitt medlemsskap redan i Januari, men ni övertygade mig om att vara kvar, och skulle inte betala någon årsavgift ..... där avbröt hon mig. 
- Du får återkomma när du lugnat ner dig, sa hon. 
!!!???  - Va, sa jag??
Ja, du får återkomma när du lugnat ner dig, jag kan inte prata med en kund som inte vill lyssna.
- skämtar du med mig?
Då la hon på luren!!!  
 
Hahahahahaha .... men jävla idiot!
 
Jag ringde upp direkt, fick prata med en annan, som tog namnet på denna Anncha, sen sa hon att de skulle fixa det. För säkerhets skull mailade jag avdelningen för klagomål och drog hela historian där åxå, hur jag blivit bemött. Nu vet de säkert om detta, för jag misstänker att det inte är första gången. 
 
Herregud. Ja, de kan ju PROVA skicka en faktura!!! 
 
Nä, det är inte säkert de gör det. Hon jag pratade med andra gången lät betydligt mer mänsklig. Eller, hon lyssnade, avbröt inte. la inte på luren. Hyfsat normalt beteende, och det man förväntar sig.  Få se vad som händer med det där :)
 
Nu ska vi röra oss mot sängen här. En härlig dag är slut :)
 
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0