Jävulskt effektivt !!

Är det något som är effektivt, till och med Jävulskt effektivt, så är det silikonöronproppar. Köpte nya igår eftersom de gamla hade tjänat ut. Nu börjar det vara mer ljud ute på nätterna och tidig morgon, och jag vill helst  slippa vakna, speciellt nu de här nätterna. Nåja, jag ställde klockan på 4.15  Pernilla undrade igår om jag kan börja kl 6.45 idag, och det är inga problem. Ska bara lämna bilen på verkstan först, och Hannah möter upp mig där och skjutsar mig på jobbet. Eftersom jag måste köra kupévärmaren under huven nån timme i alla fall, så tänkte jag att jag kliver upp i god tid. Nu blev det så, eftersom silikonöronpropparna är så jävulskt effektiva, att jag vaknade, tittade på klockan, kastade mig upp handlöst och greppade telefonen. Jovisst , alarmet var i full gång, och hade så varit i 30 minuter .... fniss ... 
 
Klockan var alltså 4.45 och jag hade inte hört väckaren. Undrar om grannen har hört det?   Fniss
 
Det blev akututryckning, överdragskläderna utanpå onepiecepymmen, på med skorna, koppla hundarna och ut. Ner till bilen, upp med huven, in med kupévärmaren, ner med huven, in med kontakten i stolpen. Phu !
 
Efter det en 20 minuters promenad med hundarna, sparka igång perkon, och nu ska jag lite snabbt kamma till frisyren, eftersom jag la mig direkt efter duschen igårkväll, och håret var blött .... så är frisyren lite ... ska vi säga ... busig, som frisörerna brukar kalla det när det är super-rufsigt :)   
 
Nä, bäst sätta igång :)
 
Gomorron
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0