Nu börjar det rikta upp sig

Nej, bilen startade inte igår, så Pernilla fick hämta mig på morgonen. Jobbade några timmar, tog bussen hem, tog ut hundarna, åt lite lunch .... När klockan började närma sig 18.30 gick jag isäng. Somnade kring 19, vaknade 19.30 av att Paddy ville gå ut. Somnade om kl 23 och hade väckaren på 00.30   Då gick det tungt att kliva upp kan jag säga. 
 
Tog ut hundarna på ett kort pink, konstaterade att bilen inte startade nu heller, ringde Pernilla som jobbat hela eftermiddagen och natten, så hon hämtade mig. Började jobba kl 02 med att göra semlor. Jädrar va semlor !!!
 
Kl 6 slutade jag, tog bussen hem, tog ut hundarna, la mig 7.15  och somnade handlöst. Vaknade kl 8, då ljudet på messenger, som jag haft avstängt till kl 8, drog igång. Stängde av det och låg vaken en stund, somnade sedan om och sov till kl 11. Oj så skönt!
 
Klev upp, gick en runda med hundarna, kom på en ny grej att prova för att få igång bilen. Har laddat batteriet och nu satt kupévärmaren under huven. Herregud så korkad jag har varit som inte provat det tidigare. Nåja, får väl se nu när jag går ner, ifall strömmen slagit av eller inte. 
 
Jag har fått jättemycket positiv respons på filmen förresten, Tack allihop!!   Tanken med filmen i detta läge är faktiskt att den grupp tjejer som gjorde filmen, deltar med den i en filmtävling med landets andra mediaklassers filmer. Filmen ska vara max 8 minuter lång och spegla mänskliga rättigheter. Jag är imponerad över hur tjejerna lyckats göra filmen så bra! Tack till Jenny Lindberg och co som gjort den!!
 
Nä, nu ska jag ner och boka tvättstugan. Måste tvätta jobbarkläderna jag hade på mig inatt. Ha en bra semmeldag!
 
Gomorron .... typ :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0