Ökat medvetande

 Efter jobbet blev det en härlig promenad med hundarna och efter det en djupdykning i tvättstugan. Inte för min egen del den här gången, men en del har inte samma tillgång till en lyxig tvättstuga där tvätten faktiskt hinner torka under tvätt-tiden, så jag tog mig an den tvätten :)
 
Ju mer man lär sig, desto roligare blir det att lära sig mer :)   Jag har fått ett ökat medvetande om en massa grejer såhär senaste året. Jag har lärt mig mycket om kost tex. Jag har fått en helt annan syn på ekologiskt odlad mat bland annat. Jag kommer nog aldrig mer att köpa kött som inte är svenskt eller  ägg som inte är ekologiska. Jag kommer inte på långa vägar äta lika mycket kött som jag gjort de senaste åren. Det finns ju faktiskt alternativ som är minst lika goda många gånger, och framför allt så blir det alltid lyckat resultat ... fniss.   Jo, jag kommer att äta kött även i fortsättningen, men inte lika mycket.  
 
Jag har som sagt lärt mig mycket det senaste året. Många nya grejer jag har anammat. Fast .... jag fortsätter med en massa gamla grejer åxå, som tex att ställa upp för andra. Jag kommer även fortsättningsvis att ställa upp för andra, för jag vet ju att även om de människorna man ställt upp för, hugger en i ryggen, så överlever man, och glädjen över att faktiskt gjort sitt allra bästa, överväger. Så .... lite nytt och lite gammalt i en härlig blandning, så ser det ut :)
 
Nu ser det ut som att det drar ihop sig till en kvällspromenad med hundarna. Så himla trött på kvällarna! Men det är väl bättre det, än att vara himla trött på morgnarna ... fniss.  I morgon hoppas jag höra av verkstan, för nu tycker man att bilen borde vara tillräckligt ompysslad. Den har ju stått där en vecka ändå!   I morgon åker jag inte buss till jobbet dock. Jag har Hannah och Robbans bil tills i morgon. 
 
Nä hörrni ... just så många fler tankar som lämpar sig i skrift, rör sig inte i huvudet direkt. Jo förresten, inatt drömde jag att jag plockade ut alla tänder igen. Vafasen betyder detta?  Fniss
 
Gokväll
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0